מי הפיץ שמועה על הורדת הדירוג בארה"ב בשבוע שעבר?

על פי הערכות: רבים מן המדדים בוול סטריט כבר הגיבו להורדת הדירוג יום לפני פרסומה ■ רשות ניירות הערך האמריקנית רוצה לאתר את מקור השמועות

מי הפיץ את השמועה על הורדת הדירוג לארה"ב השבוע? סוכנות הדירוג Standard & Poor's הורידה בשבוע שעבר את דירוג ארה"ב, מה שחולל סערה בשווקים וגרם לרכבת הרים במדדים בכל רחבי העולם.

אומנם סוכנות הדירוג העולמית הזהירה מפני הורדת דירוג אפשרית אך לא נקטה מן הסתם בתאריך יעד להורדת הדירוג, יחד עם זאת השמועות באותו יום כבר התרוצצו בוול סטריט, והיה מי שידע כי אחרי אות סיום המסחר, תבוא הורדת דירוג.

על פי הערכות, רבים מן המדדים בוול סטריט כבר הגיבו להורדת הדירוג - היו מניות שהתחילו את יום המסחר באותו יום בזינוק לאור נתוני התעסוקה החיוביים שפורסמו באותו היום, אך עברו לטריטוריה שלילית כאשר מדד הדאו ג'ונס צנח ב-240 נקודות לפני שננעל בעלייה מתונה יחסית. הערכות הרווחות בשוק הן כי את הירידות אפשר להסביר בשמועות שהתרוצצו בוול סטריט.

כעת, הרשות לניירות הערך האמריקנית (SEC) רוצה לאתר את מקור השמועות ולדעת איך הופצו להן השמועות הללו, שהתבררו בדיעבד כמאוד נכונות.

סוכנות הדירוג מסרה כי נקטה בכל האמצעים הדרושים כדי לשמור על ההודעה חשאית לפני פרסומה. "אנו מונעים מחברי ועדת הדירוג מלהחזיק ניירות ערך או לעסוק במסחר", הודיעו בסוכנות הדירוג. בהתייחס לחקירת רשות ניירות ערך האמריקנית, לא הגיבו בסוכנות הדירוג.