הממונה על ההגבלים בארה"ב ירחיב את החקירה על גוגל

הממונה על ההגבלים בארה"ב חוקר את גוגל בחשד לניצול דומיננטיות מנוע החיפוש שלה לפגיעה בתחרותיות באינטרנט ■ עפ"י בלומברג, הממונה צפוי לזמן לחקירה חברות נוספות

חקירת הממונה על ההגבלים העסקיים בארה"ב נגד גוגל , עשויה להתרחב לשתי חברות טכנולוגיה נוספות, כך מסרו ל"בלומברג" שני גורמים המקורבים לנושא.

הגורמים, אשר בחרו להישאר אנונימיים כיוון שלא היו רשאים למסור מידע בנושא, ציינו בפני הסוכנות כי אינן יודעים באילו חברות מדובר. אולם, נראה כי חברות אלה קיבלו כבר הודעה מהממונה אודות הדרישה לחקירה.

על פי הדיווח, ככל הנראה החברות שנקראו לחקירה, הינן מתחרות של גוגל - אשר התלוננו מלכתחילה כי גוגל מנצלת את הדומיננטיות של מנוע החיפוש שלה, כדי לפגוע בתחרותיות בין חברות האינטרנט, כך מסר גורם שלישי המקורב לנושא.

מועמדות פוטנציאליות לחקירה, עם כן, הינן מיקרוסופט , סוכנות הנסיעות המקוונת Expedia ואתר המסעדות Yelp - כך לדברי הגורם השלישי.

ממיקרוסופט נמסר כי עדיין לא קיבלו כל הזמנה לחקירה, כך מסר דובר החברה. האחרון הוסיף כי "נשתף פעולה עם כל בקשה או דרישה שנקבל לטובת פרטים ומידע נוספים". גם ב-Expedia ו-Yelp לא אישרו כי קבלו פנייה בנושא.