שוק המניות זול: האם המשקיעים מוכנים להסתכן, ולקנות?

אחרי רכבת ההרים שחוו המדדים בוול סטריט, מרבית המניות נסחרות יחסית בזול ■ האם המשקיעים יתגברו על הפחד? ■ מנהל השקעות: "המספרים רלוונטיים בשגרה, לא בזמן משבר"

אחרי רכבת ההרים שחוו המדדים המרכזיים בארה"ב, מרבית המניות נסחרות יחסית בזול - אולם, האם המשקיעים אכן מוכנים להיכנס עכשיו לבורסה, ולקנות?

שוק המניות הידרדר באופן מובהק, בעוד מדד ה-MSCI World, המהווה בנצ'מארק לשוקי המניות בעולם - הידרדר לשפל של 11 חודשים, תוך שהוא מאבד כ-15% מערכו ביממה בודדת. על פי נתוני CNBC, המדד הידרדר לטריטוריה של "שוק דובי" - כאשר איבד מערכו בסך הכל כ-20%, מאז הגיע לשיאו בחודש מאי השנה.

אולם, למרות המחירים האטרקטיביים, לא נראה שהמשקיעים בארה"ב חשים הקלה. לאחר התיקונים שחוו המדדים המרכזיים בוול סטריט בסוף שבוע המסחר, נושאים כעת המשקיעים את עיניהם לבעיות האמיתיות: ההאטה הכלכלית בארה"ב ומשבר החוב באירופה, שמאיימים על השוק ועשויים להוביל להמשך מכירת החיסול גם בשבוע הבא.

(הטלטלות בוול סטריט: המסחר התנודתי ביותר מאז 2008)

"הפחד תוקף את השווקים, והמשקיעים לא מתחשבים בערכים האובייקטיביים של המניות", מסביר רופרט הווארד (Rupert Howard), מנהל השקעות בבריטניה. "הערכים עשויים לסייע להבין את הפוטנציאל בעיתות שגרה, לא בזמני משבר".

"המשקיעים נושאים עיניהם כעת להתפתחויות הפוליטיות", מוסיף הווארד. "זה תמיד מקום מסוכן להיות בו. גם אם השוק זול, הוא עשוי להיהפך אפילו לזול יותר אם יתקבלו החלטות שגויות. השווקים פגיעים מאד".