מחזיקי האג"ח של טאו חוששים מהעדפת נושים של בן-דב

טאו מתכננת להחזיר לאקסלנס חוב של 16.5 מ' ש' - שבן-דב ערב לו באופן אישי, בזמן שהיא מוכרזת כחדלת פירעון ■ טאו: "נגיב במסודר. מבקשים לא לנקוט במהלכים חד-צדדיים"

פחות מ-24 שעות לאחר שטאו תשואות , שבשליטת אילן בן דב, הודיעה על חריגה מאמות מידה פיננסיות בגין הלוואה של 16.5 מיליון שקל מגוף פיננסי - מחזיקי האג"ח של טאו מזהירים את החברה שלא תוכל לפעול להקטנת החוב או שיפור הקובננטים כיוון שטאו היא חברה חדלת פירעון ולפיכך אסור עליה לפרוע חובות לחלק מנושיה שכן מדובר בהעדפת נושים. מחזיקי האג"ח חושבים שמדובר בחוב של 16.5 מיליון שקל לבית ההשקעות אקסלנס ושמובטח בין היתר בערבות שהעניק בעל השליטה בחברה להבטחת פירעון חוב זה.

מטאו נמסר בתגובה כי "טאו פועלת לתיקון אמות המידה הפיננסיות על פי החוק וחוות דעת משפטית". נזכיר שבעבר פעלה טאו להפחתת חוב לבנק לאומי שגם אז בעל השליטה העניק ערבות אישית לחלק מהחוב. המכתב לטאו נשלח ביום חמישי ע"י עו"ד ליפא מאיר, המייצג את מחזיקי האג"ח של טאו, להם חייבת החברה 423 מיליון שקל. בן דב מציע למחזיקי האג"ח לוותר על כל החוב תמורת 24% ממניות טאו. במקביל הוא יזרים לטאו כ-50% ממניות חברת סאני השולטת דרך חברת סקיילקס בחברת פרטנר .

עוד נמסר מטאו בתגובה לבורסה היום (א'), כי החברה מתכוונת להגיב באופן מפורט לטענות בעלי האג"ח. עד לקבלת התגובה המסודרת, מבקשת טאו מבעלי האג"ח שלא לנקוט "במהלכים חד צדדיים", אשר לדבריה "עשויים לגרום לנזקים כבדים וחמורים הן לחברה והן למחזיקי האג"ח".

ב-4 באוגוסט מחזיקי האג"ח כבר שלחו לטאו מכתב ובו דרישה כי במהלך תקופת המו"מ על הסדר חוב היא תימנע מביצוע דיספוזיציה בנכסיה או מפירעון חוב למי מבין נושיה. טאו לא טרחה לענות למכתב זה ומחזיקי האג"ח מפרשים זאת כ"התנהגות המעלה ספקות בנוגע להתנהלות החברה וכוונותיה". כעת דורשים הנושים הלא מובטחים התחייבות בכתב של החברה ושל בעל השליטה עד הבוקר שלא יבצעו כל תשלום למי מבין הנושים, אחרת הם ינקטו בכל האמצעים העומדים לרשותם בכדי למצות את זכויותיהם כולל פנייה לביהמ"ש וקבלת החלטה לפירעון מיידי.

"ננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להבטיח שהחברה תפעל על פי דין... הדירקטורים ונושאי משרה בחברה עלולים לשאת באחריות אישית במקרה של העדפת נושים אסורה הנעשית מתוך מודעות לחדלות פירעון של החברה", כך מזהירים מחזיקי האג"ח את טאו ובכיריה.

מחזיקי האג"ח זועמים על התנהלותו של בן דב שלטעמם גורר רגליים, לא חותם על כתב ההתחייבות שביקשו ממנו ופועל לכך שהחברה תחזיר חובות להם הוא ערב אישית.