לבני: "נתניהו לא מייצג את ישראל כיהודית ודמוקרטית"

לבני בראיון לגל"צ על התנהלות רה"מ: "נתניהו מתחנן כעת להיכנס למו"מ - מהלך כזה יכול למנוע את ההכרזה החד-צדדית באו"ם" ■ "נתניהו נואם נאומים, כי הוא לא רוצה לעשות"

"רק מדינה פלסטינית שתקום כתוצאה מהסדר בין ישראל לפלסטינים, תהיה כזו שתקיים את כל העקרונות שחשובים לישראל", אמרה יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, היום בריאיון לגל"צ. לבני הוסיפה ותקפה את המדיניות הביטחונית והחברתית של רה"מ בנימין נתניהו, בציינה כי "נתניהו לא מייצג את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

"השגנו אינטרסים ביטחוניים וכלכליים שתואמים לצרכים של מדינת ישראל - ועכשיו, כל זה נמחק", התייחס ליבני לאי-קיומו של מו"מ בין ממשלת נתניהו לרשות הפלסטינית, והאפשרות להכרזה על מדינה פלסטינית באו"ם בספטמבר. "ההכרזה באו"ם פחות טובה לנו, בכל היבט".

"גם אם ניכנס כעת למו"מ ישיר, בגלל נתניהו תנאי הפתיחה שלנו יהיו פחות טובים בכל היבט", דברי ליבני. "נתניהו מתחנן כעת להיכנס למו"מ. הוא מבין שמהלך כזה יכול למנוע את ההכרזה החד-צדדית באו"ם".

"המצב של ישראל הולך ונעשה רע יותר. נתניהו עסוק בנאומים ולא במהות של הדברים - וככה ישראל נראית", כך ליבני. "האחריות לשלומה וביטחונה של ישראל מונחת על כפתי הממשלה, ונתניהו לא יודע לעשות את זה".

- מחר את על כיסא ראש הממשלה, מה תעשי?

"אמשיך את המו"מ מהמקום בו הפסקנו אותו. הייתי שומרת על האינטרסים הביטחוניים של ישראל. נתניהו נואם נאומים, כי הוא לא רוצה לעשות - לא במישור הביטחוני ולא במישור החברתי".