ועדת בורוביץ' תתכנס שוב: תבחן האם לשנות את שיטת חלוקת כספי הטוטו

שרת הספורט, לימור לבנת, הורתה לכנס את הוועדה בעקבות תלונות של איגוד האתלטיקה ואיגודים נוספים שטוענים: ההקצבות החדשות ממועצת ההימורים מעמידות אותנו בסכנה קיומית

שרת הספורט, לימור לבנת, הורתה לכנס את ועדת בורוביץ' כדי לבחון האם יש לשנות חלק מאמות המידה לחלוקת כספי הטוטו. זאת לאחר שבמשרד הספורט התקבלו לאחרונה פניות ממספר איגודי ספורט, המתריעים כי מאז החל יישום המלצות הוועדה, חלה ירידה חדה בתמיכת מועצת ההימורים בפעילותם, באופן שמעמיד בסכנה את המשך קיומם. לנוכח הפניות הורתה שרת התרבות והספורט לכנס את הוועדה הציבורית על מנת לשמוע את טענות האיגודים.

בין איגודי הספורט שפנו לאחרונה למשרד הספורט נמצאים איגוד האתלטיקה הקלה, איגוד הקיאקים, איגוד האופניים, איגוד השחמט ואיגוד הרכיבה על סוסים.

אמות המידה לחלוקת כספי הטוטו נקבעו על-ידי ועדת בורוביץ', בראשות פרופ' איזי בורוביץ', לפני ארבע שנים. מדובר על כספי תמיכה בסך של 180 מיליון שקל בשנה, המחולקים מדי שנה בין האיגודים, ההתאחדויות וקבוצות הספורט הפועלים כיום בישראל.

יש להדגיש כי אמות המידה הינן באחריותה הבלעדית של הוועדה, שהמלצותיה מתוכננות להיכנס לתוקפן במלואן בשנת 2012 (בפועל הוחל ביישום אמות המידה החדשות בשנת 2010, אך על-פי הנהלים הקיימים, איגוד לא יכול להיפגע בתקציבו בהפחתה של יותר מ-10% בשנה, ואילו רק כעבור שנתיים נכנסת לתוקפה כל ההפחתה).

השרה לבנת הדגישה במכתבה את החשיבות בכינוס הוועדה על מנת לאפשר לאיגודי הספורט ולענפי ספורט החפצים בכך להשמיע בפניה את טענותיהם ובהתאם לכך הוועדה תגבש את עמדתה בנושא. הועדה נתבקשה להגיש המלצותיה לשרה לבנת במהלך חודש ספטמבר 2011.