ג'ורג' סורוס: "יוון ופורטוגל צריכות לפרוש מגוש האירו"

ג'ורג' סורוס מוטרד מבעיות החוב של אירופה ומציע בריאיון לעיתון "שפיגל" פתרון ■ "אני לא מהמר כנגד האירו כיון שלסין יש אינטרס גדול מאוד ב אלטרנטיבות לדולר"

המיליארדר ג'ורג' סורוס מוטרד מבעיות החוב של אירופה לאחר שיוון, פורטוגל ואירלנד כבר קיבלו חבילת סיוע ענקית מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית בשווי של מיליארדי אירו. סורוס מציע היום (א') פתרון לבעיות החוב באירופה, "יוון ופורטוגל צריכות לפרוש מהאיחוד האירופי ומגוש האירו בשל בעיות החוב של שתי המדינות", אמר סורוס בריאיון לעיתון הגרמני "שפיגל".

יוון גרמה לבעיות גדולות כך שהדרך הטובה ביותר לצעוד קדימה, תהיה יציאה מסודרת של יוון מהאיחוד האירופי ומגוש האירו המשותף. פתרון דומה מציע סורוס גם בהתייחסו לפורטוגל "האיחוד האירופי ומרחב האירו ישרדו את יציאתן של שתי המדינות", אמר.

שתי המדינות מוכות החובות נאבקות להנהגת רפורמות של העלאות מסים וקיצוץ בהוצאות במטרה להשיג מהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית סיוע כלכלי.

סורוס מעריך כי על מדינות אירופה לקבל את הפתרון של אג"ח המבוססות על האירו ומאמין כי פתרון זה יכול להציל את אירופה מפני המשבר.

ג'ורג' סורוס שהצליח להכות את הבנק המרכזי של אנגליה לאחר שהרוויח למעלה ממיליארד דולר כשהימר נגד המטבע האנגלי ב-1992, אמר כי אין לו כל כוונה "לשחק בשוק" כנגד המטבע האירופאי. "אני לא מהמר כנגד האירו כיון שלסין יש אינטרס גדול מאוד ב אלטרנטיבות לדולר ויעשו כל דבר שיש בידם כדי להציל את אירופה", אמר.