מסכות החמצן נפלו בטיסת סאן-דור מיוון לישראל

תקלה במטוס גרמה לירידת לחץ אוויר בתא הנוסעים ולפתיחה אוטומטית של מסיכות החמצן ■ תגובת אל-על: "בשום שלב לא נשקפה סכנה לנוסעים, לצוות או למטוס"

דקות מורטות עצבים עברו הבוקר על נוסעי טיסת הצ'רטר של חברת סאן דור ששבו מרודוס לישראל. הסיבה: תקלה במטוס גרמה לירידת לחץ אוויר בתא הנוסעים ולפתיחה אוטומטית של מסיכות החמצן.

הנוסעים ששבו מחופשתם מרודוס שביוון לישראל לא דמיינו שכך תסתיים חופשתם. במהלך הטיסה ירד במפתיע לחץ האוויר בתא הנוסעים, וכתוצאה מכך - נפלו מסכות החמצן מהתאים שמעל ראשי הנוסעים, שהונחו לחבוש את המסכות, תוך שהקברניט מעדכן אותם באופן שוטף אודות המתרחש, זאת עד שלחץ האוויר בקבינה חזר למצב תקין.

סאן דור הינה חברת בת של אל על ולאחר שהמטוס נחת בישראל פתחו צוותים של אל על בחקירת הנסיבות שגרמו לאירוע. מאל אל נמסר בתגובה: "חברת אל על רואה ערך עליון בבטיחות הטיסה ושלום נוסעיה. בשום שלב לא נשקפה סכנה לנוסעים, לצוות או למטוס".

לפני שלושה חודשים: נחיתת אונס של מטוס אל על

לפני כשלושה חודשים ביצע מטוס של אל על נחיתת חירום בנתב"ג כשעליו 280 נוסעים. המטוס נאלץ לשוב על עקבותיו בשל תקלה שהתגלתה באחד מגלגלי המטוס. המטוס שהמריא לכיוון שדה התעופה ניו ארק בארצות הברית בשעה 1:50 קיבל הוראה לפזר את הדלק שמבמיכליו מעל הים ואחרי שקיבל אישור ממגדל הפיקוח נחת בבטחה על המסלול בנמל התעופה.

דודי קנט, קברניט המטוס, סיפר זמן קצר לאחר הנחיתה כי "מיד אחרי ההמראה קיבלנו הודעה שמשהו לא בסדר בגלגל. יצאנו לים כדי לחשוב מה לעשות, הורדנו את הגלגלים מוקדם כדי לדעת אם יש בעיה, אם הגלגלים באמת ננעלים למטה או לא. לדאבוננו ראינו שגלגל נחשב במצב ביניים, דבר שמצביע על כך שיש תקלה. לכל אורך הדרך התייחסנו לזה בתור תקלה חמורה".