הערכות: קרדיט סוויס תשלם מיליארד דולר בגין הונאת מס

הבנק השווצרי עומד בפני משפט לאחר ש-7 בנקאים בארה"ב הואשמו שסייעו ללקוחות בהונאת מס ■ נוחי דנקנר הוא בעל השליטה באי.די.בי, חברת-האם של כור המחזיקה בכ-29.7 מיליון מניות של הבנק

לתשומת ליבו של נוחי דנקנר: הבנק השווצרי קרדיט סוויס עומד בפני פשרה של מיליארד דולר על סיוע להתחמקות מתשלום מס בארה"ב, כך אמרו היום (ב') עורכי-דין לסוכנות הידיעות "בלומברג". לטענת אותם עורכי דין, זוהי אופציה טובה יותר לבנק אשר עלול לשלם סכום גבוה בהרבה במידה ויחליטו ללכת לבית המשפט. נזכיר כי דנקנר הוא בעל השליטה באי.די.בי , חברת האם של כור המחזיקה בכ-29.7 מיליון מניות של הבנק השווצרי.

האשמות נגד הבנק הן על רקע אישום של 7 בנקאים ב-21 ביולי כי סייעו ללקוחות בארה"ב להתחמק מתשלום מס בעזרת חשבונות סודיים. במידה ובקרדיט סוויס יחליטו להתפשר, מלבד הקנס הם יאלצו למסור לרשויות בארה"ב שמות ופרטי חשבון של לקוחות הבנק. דוברת הבנק, ויקטוריה הרמון, הכחישה את הטענות על הפשרה המתגבשת.

ב-2009 UBS עמד בפני האשמות דומות ובסופו של דבר התפשר על תשלום של 780 מיליון דולר ונמנע מללכת לבית משפט לאחר שהעביר לרשויות החוק פרטים של כ-4,700 חשבונות בבנק.

לפי הפרסום ב"בלומברג", העלמות המס הגיעו ל-4 מיליארד דולר והרשויות בארה"ב יכולות לתבוע את הבנק על כ-2 מיליארד דולר, מחצית מהסכום שלא שולם לרשויות, במידה והבנק יחליט ללכת לבית המשפט.

"סביר מאוד שיגיעו להסכם עם הרשויות בארה"ב, ישלמו קנס וימסרו את השמות", אמר עו"ד בראיין סקרלטוס מחברת Kostelanetz & Fink.