מסדרים את האייפד: 5 אפליקציות שיקלו עלינו את החיים

הצפת המידע ברשת הפכה למעמסה של ממש ■ "גלובס" סוקר 5 אפליקציות חינמיות לאייפד, שיציגו לכם חדשות מהאינטרנט ומהחברים בצורת מגזינים מעוצבים וישאירו אתכם מחוברים

אתרי חדשות, בלוגים, פורומים, סטטוסים בפייסבוק וציוצים בטוויטר - הצפת המידע באינטרנט הפכה למעמסה של ממש, וקשה עד בלתי אפשרי להיות מעודכן כל הזמן. אך כפי שהטכנולוגיה הביאה לעומס המידע, היא גם מוצאת פתרונות הולמים.

"גלובס" סוקר 5 אפליקציות חינמיות לאייפד, שיציגו לכם חדשות מהאינטרנט ומהחברים בצורת מגזינים מעוצבים, והעיקר - ישאירו אתכם מחוברים

Flipboard: מעוצב ופרקטי

אפליקציית Flipboard היא אחת הטובות בתחום - לא רק מבחינת העיצוב המגזיני המרהיב וכובש העיניים, אלא גם מבחינת הפרקטיות שלו.

נתחיל מהמראה: האפליקציה הייעודית לאייפד לוקחת בחשבון את היתרון העיקרי שיש לטאבלט על כל סמארטפון אחר - גודל המסך. כמו במגזין מודפס, ניתן לדפדף בין העמודים, שעוברים באנימציה פשוטה אך מתוחכמת מדף אחד למשנהו. האייטמים פזורים בצורה חכמה, חלקם גדולים ובולטים, אחרים מסתודדים בפינה, ויש כאלה שכוללים בקרבם רק סרטון או תמונה אחת.

האפליקציה מציעה מספר נושאים ותחומים קבועים מראש למעקב, כמו חדשות כלליות, טכנולוגיה, פוליטיקה ועוד, לצד אפשרות לקבל עדכונים מאתרים מובילים כמו פוקס ניוז, האפינגטון פוסט, Wired ואחרים.

אולם האפשרות היותר מעניינת ב-Flipboard היא להוסיף חשבונות של רשתות וכלים חברתיים - פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, גוגל רידר, פליקר ואפליקציית התמונות הפופולרית Instagram - ולמשוך משם עדכונים שונים, שבהם ניתן לצפות כמו במגזין.

דאבל קליק על כתבה ב"מגזין" פותחת תקציר שלה ואפשרות לקרוא אותה במלואה דרך דפדפן מובנה באפליקציה. בכל שלב מופיעים כפתורים מוטעמים לשיתוף התוכן ברשתות החברתיות ובמייל, כולל אפשרות לבדוק מי שיתף את אותו לינק בטוויטר או בפייסבוק ואף לעשות לו "לייק".

* במשפט אחד: חוד החנית של המגזינים החברתיים והמותאמים אישית.

hitpad: כל מה שחם

אפליקציית hitpad הישראלית מאפשרת למשתמשיה להתעדכן בדברים הטרנדיים ברשת. על-ידי אלגוריתמים וניתוחים - בעיקר של שיחות באתרי חדשות, בבלוגים ובטוויטר - האפליקציה מציגה את 10 הנושאים או האנשים הטרנדיים ביותר באותו רגע.

לכל נושא ברשימה מופיע משפט קצר, שמסביר מדוע הוא טרנדי עכשיו. בחירה בנושא מסוים פותחת 5 עמודות צבעוניות ומעוצבות, שכל אחת מציגה את הנושא באופן שונה.

העמודה החדשה מציגה עדכוני חדשות מ-Google News על הנושא המדובר, כשלחיצה על אחד מהם פותחת חלון קטן של דפדפן מובנה ואפשרות לקרוא את הסיפור המלא במסך גדול. העמודה השנייה מציגה סרטוני וידיאו מיו-טיוב הקשורים לאותו נושא טרנדי. העמודה השלישית מציגה תמונות מתוך Google Images.

העמודה הבאה בתור, ובין המעניינות, היא ציוצים מתוך טוויטר סביב אותו נושא מדובר, כשבהמשך צפויה גם התממשקות לסטטוסים בפייסבוק. העמודה האחרונה מאפשרת לראות אתרים באותו נושא, כפי שעלו בתוצאות החיפוש של בינג.

אפשרות נוספת להשתמש באפליקציה היא לבחור בנושא מסוים ולעקוב אחר הנושאים הטרנדיים בו. נכון להיום, האפליקציה מציעה מעקב אחר סיפורים המובילים, בידור, עסקים, טכנולוגיה, ספורט וחדשות בקנדה. בנוסף לכך, ניתן לבצע חיפוש אחר כל נושא אחר - כולל חיפוש בעברית.

* במשפט אחד: כלי חובה לטרנדולוגים.

pulse: דגש על הספורט

בעוד שהאפליקציות הקודמות נשענות על רסיסי מידע ממקורות שונים ומציגות אותן לפי נושאים או לפי הרשת החברתית שממנה נשאבו הידיעות, האפליקציה של pulse מתמקדת בעיקר בחלוקה של המידע לפי האתרים שמהם הוא מגיע.

כך, ניתן למשוך מידע מעשרות אתרים ועיתונים כמו מגזין "טיים", "פורצ'ן", "וול סטריט ג'ורנל" וטק קראנץ' ולקבל עדכונים עבור כל אחד מהם.

כמו כן, ניתן להתממשק לחשבונות בפייסבוק, גוגל רידר, טוויטר, יו-טיוב, פליקר ושירותים חברתיים נוספים וכן לקבל את 25 הסיפורים המובילים בכל נושא כמו גיימינג, לייף סטייל ועוד.

בנוסף, ניתן לקבל עדכונים על קופונים באזור המגורים באמצעות אתר הדילים livingsocial (רק במדינות נתמכות). כדי לעבור על העדכונים, המשתמש גורר את שורת הידיעות הצידה ומקבל עדכונים נוספים - בעוד שאר מקורות המידע נשארים במקומם.

pulse חתמה לאחרונה על הסכם הפצת תכנים עם רשת ערוצי הספורט ESPN, והיא מאפשרת לעקוב אחר חדשות בענפים שונים ישירות מהאפליקציה. כך, למשל, ניתן לעקוב אחר ליגת המכללות בבייסבול ובפוטבול, לצד הליגות הבכירות כמו NBA, NFL, NHL ואחרות.

ההסכם עם EPSN מהווה גושפנקה להצלחה של pulse בתחום, שלפי הערכות כ-5 מיליון משתמשים הורידו את האפליקציה עד כה. יש לציין כי האפליקציה זמינה גם לאנדרואיד ולאייפון.

* במשפט אחד: שואבת מידע בעיקר מאתרי חדשות ומגזינים.

zite: רק מה שרלוונטי

אפליקציית המגזין של zite מזכירה מעט בעיצוב את זו של flipboard עם מראה קצת יותר קלאסי. אך טכנולוגיית כריית המידע מרחבי האינטרנט שעומדת בבסיס האפליקציה שונה לגמרי. ב-flipboard המידע נלקח ישירות ממקורות שהמשתמש בוחר, אך ב-zite הסיפור אחר. באפליקציה זו המידע אמנם נשאב בראשית הדרך מחשבונות כמו טוויטר וגוגל רידר, אך על בסיס המידע הנשאב משם - האפליקציה מנתחת את מקורות המידע והידיעות הרלוונטיים למשתמש.

כך, מציעה אפליקציית zite ידיעות שונות, כשהמשתמש יכול להחליט אם הן רלוונטיות עבורו ולקבל ידיעות נוספות מאותו מקור או באותו תחום, או שהוא מחליט כי הידיעות ממש לא מעניינות אליו.

היכולת לזהות את העדפותיו של המשתמש משחקות לטובת האפליקציה מצד אחד בכך שהיא חושפת את הקורא למקורות מידע ולידיעות שכנראה לא היה מגיע אליהן בעצמו. מצד שני, לא מעט משתמשים מעדיפים לקרוא ידיעות שבאמת מעניינות אותם וממקורות מידע שהם מכירים ומוקירים ופחות להתעסק בדברים שלא קשורים אליהם.

האפליקציה מאפשרת גם לעקוב אחר ידיעות לפי מגוון רחב של נושאים - חדשות עולמיות, פוליטיקה, אמנות, עסקים, ספורט, בידור, פסיכולוגיה וחיות, ואף לחפש ולהכניס נושאים נוספים.

* במשפט אחד: מספקת ידיעות שהמשתמש לא היה מגיע אליהן בעצמו.

news360: טיימליין של טרנדיות

אפקליציית news360 בהחלט מצדיקה את השם שלה ונותנת מענה מקיף לכל מי שמעוניין להתעדכן בחדשות בתחומי עניין שונים. אך מרוב פיצ'רים שמנסים לכסות את כל התמונה, השימוש בה מסורבל עבור המשתמש הממוצע.

האפליקציה מציעה מעקב אחר נושאים קבועים כמו פוליטיקה בעולם, טכנולוגיה, ספורט, בריאות, אופנה וכדומה. עדכונים אלה מציגים סיפורים מרכזיים שנאספו על-ידי האפליקציה, כשלצד כל סיפור כזה מופיעים - בדומה לגוגל ניוז - מקורות מידע נוספים שדנים באותו הסיפור.

לחיצה על אחד הסיפורים הללו תפתח עמוד חדש שיציג את תחילת הכתבה ואפשרות לצפות בה באופן מלא. לצד הכתבה יופיע קישורים למקורות המידע האחרים, כמו גם לגרף טיימליין שמראה את הפרסומים האחרונים בנושא, כשהם מסודרים לפי שעות ולפי מדד הטרנדיות שלהם בהסתמך על מספר המקורות הדנים בנושא.

לצד מקורות המידע והטיימליין מופיעות תמונות רלוונטיות לנושא, כמו גם לוגו של ציפור, שמאפשר למשתמש לעקוב אחר ציוצים בנושא בטוויטר.

פיצ'ר מעניין במיוחד הוא שבכל ידיעה יופיעו מספר מילים מודגשות, ולחיצה עליהם תפתח חלון עם הסבר על אותו מונח. כך, למשל, מי שיקרא ידיעה על רשתות חברתיות וילחץ על ההדגשה של המילה "פייסבוק" בטקסט, יקבל תעודת זהות והסבר מפורש על הרשת החברתית.

האפליקציה זמינה גם לטאבלט playbook של יצרנית הבלקברי RIM, לאייפון, לאנדרואיד, לווינדוס פון 7 ולמחשב האישי.

* במשפט אחד: מציעה לכל ידיעה מקורות נוספים ברשת שדנים באותו נושא.