אכזבה בארה"ב: מדד פעילות הייצור בניו-יורק נותר שלילי

מדד האמפייר סטייט הגיע לרמה של מינוס 7.7 בהשוואה לרמה של מינוס 3.8 בחודש יולי ■ מדד האמפייר סטייט שלילי זה החודש השלישי ברציפות ■ סקר האמון של איגוד קבלני הבנייה בארה"ב, ה-NAHB, נותר ברמת שפל בחודש אוגוסט

מדד האמפייר סטייט המודד את הפעילות היצרנית באיזור ניו-יורק פורסם היום (ב') ומצביע על רמה שלילית בפעילות היצרנית בחודש אוגוסט, רמה שלילית נרשמת במדד זה החודש השלישי ברציפות, כך מדווח הפדרל ריזרב של ניו-יורק.

מדד האמפייר סטייט נפל לרמה של מינוס 7.7 בחודש אוגוסט בהשוואה לרמה של מינוס 3.8 בחודש יולי. הירידה במדד אכזבה לרעה כיון שהציפיות עמדו דווקא על עלייה במדד לרמת אפס.

נזכיר כי כל רמה מתחת לאפס מרמזת על האטה בפעילות היצרנית, כאשר מספר רוב יותר של חברות מאותתות כי תנאי פעילותם נעשו קשים יותר. ההזמנות החדשות נפלו לרמה של מינוס 7.8, המרכיב במדד המודד את הציפיות לגבי פעילות הייצור לעתיד, מה שמהווה ברומטר לפעילות היצרנית העתידית, צנח לרמה הנמוכה ביותר מאז פברואר 2009.

נתון האמפייר סטייט שממשיך להצביע על פעילות יצרנית שלילית מכביד על החוזים העתידיים.

בהמשך פורסם סקר האמון של איגוד קבלני הבנייה בארה"ב, ה-NAHB שנותר ברמת שפל בחודש אוגוסט. מדובר ברמה של 15 נקודות. נציין כי כל קריאה מעל 50 מצביעה על אופטימיות בקרב קבלני בנייה בארה"ב. קריאה של מעל 50 נקודות, לא נרשמה מאז אפריל 2006.