אנליסטים על עסקת גוגל-מוטורולה: גוגל יורה לעצמה ברגל

האנלסיטים מבקרים את היקף העסקה ■ אנליסט טוען: "גוגל יורה לעצמה ברגל, זה רק יעזור למתחרות שלה" ■ גוגל מנסה במשך תקופה ארוכה להגדיל את מאגר הפטנטים שלהם.

הפצצה שהטילה גוגל היום (ב') אחר-הצהרים כשהודיעה על רכישת חטיבת הסלולר של מוטורולה ממשיכה להכות גלים ברחבי העולם, במיוחד עקב מחירה הגבוה של העסקה. "ההערכות שלנו למניה של מוטורולה, הם הרבה מתחת למחיר שהוצע", אמר ריצ'רד ווינדזור, מומחה לטכנולוגיה בבנק ההשקעות נומורה בלונדון.

רוב האנליסטים מעריכים שהסיבה העיקרית לביצוע העסקה הינה הגדלת מאגר הפטנטים שיעמוד לראשותה של גוגל , עם השלמתה. שכן ברגע שאתה רוכש חברה מסויימת, אתה למעשה גם רוכש את כל הפטנטים אשר רשומים על שמה של החברה. "אני בטוח שמה שעמד לנגד עיניהם של המנהלים של גוגל הינה רשימת הפטנטים של מוטורולה", טען יארי הונקו, אנליסטי מסווידבנק בהלסנקי.

מנגד, יש מי שרואה שגוגל יורה לעצמה ברגל, בביצוע העסקה. "זה יפחית את התלות של גוגל ביצרניות אחרות של סמארטפונים המבוססים על אנדרואיד", העריך בן ווד, אנליסט ב-CCS INSIGHT, שטוען כי "העסקה יכולה לגרום לחששות גדולים בקרב קהילת האנדרואיד, מה שעלול לשפר את מצבה של מערכת ההפעלה המתחרה, ווינדוז פון 7".

גוגל הודיעה היום על רכישת חטיבת הסלולר של מוטורולה בסכום של 12.5 מליארד דולר. ובעבקות כך זינקה המניה של מוטורולה ב- 60% במסחר המקדים בוול-סטריט.