מיקרוסופט קורצת להייטק הישראלי: ערכה כנס תכנות בארץ

ענקית התוכנה ערכה תחרות בין מפתחי אפליקציות לווינדוס פון 7 ■ במקום הראשון: אפליקציה שמתאימה מוזיקה לקצב תנועות הגוף

300 סטודנטים שחולמים לתכנת אפליקציה מנצחת הגיעו בשבוע שעבר לתחרות מתכנתים שערכה מיקרוסופט ישראל. החברה עדיין לא מוכרת בישראל סמארטפונים מבוססי ווינדוס פון 7, אך הדבר לא מנע ממנה לערוך כנס בן יומיים בבית פרס לשלום בתל אביב.

הבחירה של מיקרוסופט לערוך כנס בישראל נראית מעט תמוהה, בהתחשב בכך שלא ניתן לרכוש מכשירים מבוססי ווינדוס פון בקרב חברות הסלולר. מי שבכל זאת מעוניין לרכוש מכשיר כזה יצטרך לרכוש אותו בשוק הפתוח, ללא תמיכה מסודרת בעברית. ניר טנצר, סמנכ"ל פיתוח עסקי וקידום טכנולוגיות במיקרוסופט ישראל, מביט לעבר השוק העולמי ואומר ש"רוב המפתחים בארץ לא פונים רק לשוק המקומי".

בחירה טבעית

העובדה שהאנדרואיד, מערכת ההפעלה של גוגל והאייפון של אפל זוכים בישראל לפופולריות עצומה, לא פגעה במוטיבציה של הבאים לכנס. "לקהל המפתחים בארץ יש מודעות לווינדוס פון", מסביר טנצר, "קל מאוד לפתח יישומים לפלטפורמה הזו, שמאפשרת להריץ את אותה אפליקציה גם במחשב האישי". טנצר הוסיף שחלק מהמשתתפים בכנס יקבלו נקודות אקדמיות עבור ההשתתפות.

אבי זאזאטי ואייל עצמון, תלמידים במסלול האקדמי המכללה למינהל, זכו במקום הראשון בתחרות עם אפליקציה שזכתה לשם Dirty Bit. האפליקציה מאפשרת לבנות מקבצים של מוזיקה אלקטרונית ולשנות את המקצב לפי תנועות הגוף כאשר מחזיקים את הטלפון ביד. זאזאטי סיפר שהבחירה בפלטפורמה של ווינדוס פון נראתה לו טבעית ונוחה. כעת מתלבטים צמד הזוכים אם לגבות תשלום של דולר אחד או שניים ממי שירכוש את האפליקציה.

במקום השני זכתה האפליקציה Wake Me Up, שפותחה על ידי ויטלי מרגולין ושרית קדוש מאוניברסיטת בן גוריון. האפליקציה מיועדת לאנשים שנוסעים בתחבורה הציבורית ונוטים להירדם במהלך הנסיעות. האפליקציה יודעת להעיר את המשתמש 5 דקות לפני שהוא מגיע לתחנת היעד שלו, בעזרת ה-GPS במכשיר. המתכנתים מתכוונים להציע את הגרסה הנוכחית בחינם ומקווים למכור את הגרסה הבאה תמורת דולר או שניים.

האפליקציה שזכתה במקום השלישי היא Cash-It אותה פיתחו אמיתי אוליבר, ליטן אילני, אורן קפלן ומאיר לויכטר מאוניברסיטת בן גוריון. האפליקציה מאפשרת מעקב אחרי ההוצאות הכספיות החודשיות. המשתמש מכניס בזמן התשלום בחנות את סכום ההוצאות, שממוין ל-12 קטגוריות, בהן מסעדות, בגדים ושכר דירה. המשתמש יכול לקבל ניתוח של ההוצאות ההיסטוריות שלו ולשתף את האפליקציה עם בן או בת הזוג, על מנת שלא לחרוג מהתקציב המשפחתי. ליטן מספר שבחר בווינדוס פון לצורך פיתוח האפליקציה מתוך כוונה להיות המפתח הראשון בפלטפורמה הזו. לדבריו, ניתן כבר למצוא אפליקציות דומות באנדרואיד של גוגל.