דויטשה בנק: "זה הזמן לנצל את החולשה ולקנות מניות"

למרות האכזבה של המשקיעים באירופה מפגישת סרקוזי-מרקל, יש אנליסטים שטוענים כי זה הזמן להיות שוריים על השוק ■ "יש יותר מידי מניות בתמחור חסר כרגע"

לאחר סיום פגישתם של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אתמול, יצאו השניים בהודעה לציבור, והצהירו כי יפעלו להקמת מועצה כלכלית באירופה - תהליך אשר צפוי לקחת מספר שנים - אך פתרונות מהירים יותר למשבר החוב העכשווי באירופה, לא הציגו.

לאור זאת, נפתח המסחר ברחבי היבשת היום (ג') בירידות שערים, אשר מתמתנות נכון לשעה זו. חרף כך, אנליסטים רבים רואים בירידות השערים שחוו המדדים המרכזיים באירופה בשבועות האחרונים, הזדמנות קנייה.

"יש יותר מידי מניות בתמחור חסר בשוק כרגע", מסבירים כלכלני דויטשה בנק במזכר ללקוחותיהם. "אי-אפשר להתעלם מזה. המשקיעים צריכים לנצל את החולשה הנוכחית בכדי לאתר הזדמנויות קנייה".

נזכיר כי המשקיעים באירופה ציפו כי מרקל וסרקוזי יכריזו על הגדלת קרן הסיוע האירופאית למדינות עמוסות החובות באירופה, אך השניים לא סיפקו את הסחורה, ודחו גם את ההצעה להנפקת אג"ח כלל-אירופאיות - פיתרון שעלה לכותרת כאפשרי, בשבועיים האחרונים.

גם סטין ג'ייקובסן, מנהל הכספים של סאקסו בנק, סבור כי זה הזמן להיעשות שוריים על השוק: "השווקים מוסיפים להעריך לא כראוי את ההתפתחויות הפוליטיות, ולצפות שמנהיגים הם אלה שייצבו את האירו".

"אין טעם לבזבז זמן בהערכת ההצהרות של מרקל וסרקוזי", מסביר ג'ייקובסן. "אלה דברים שיקרו בכל מקרה, זה רק עניין של זמן".