פאניקה בוול סטריט? שיא ברכישות של בעלי עניין מ-2008

CNBC: רכישות בעלי עניין בוול סטריט הגיעו לשיא בחודש יולי ■ אנליסט: "נראה שבזמן שהשווקים גילו פגיעות, מנהלים ובכירים בחברות ניצלו את המצב כדי להרחיב את שליטתם"

בזמן שהמשקיעים מן המניין ברחו משווקי המניות ברקע הטלטלות שאירעו בשבועות האחרונים, נראה כי דווקא בכירי החברות בוול סטריט ביצעו רכישות בחודש החולף. הרכישות של בעלי עניין בוול סטריט הגיעו בחודש יולי להיקף שיא, מאז שנת 1998 - כך פורסם היום ב-CNBC.

"נראה שבזמן שהשווקים גילו פגיעות, מנהלים ובכירים בחברות ניצלו את המצב כדי להרחיב את שליטתם", אמר דויד קולמן (David Coleman), אנליסט ב-Vickers. "בעלי עניין נעשו שוריים במיוחד על שוק המניות".

סוחרים בשוק נוטים להאמין כי בעלי עניין נוטים לרכוש מעניינות בשווקים בתקופות של פאניקה, בהצלחה יתרה. אולם, אחרים מאמינים כי לבעלי עניין מיוחסות סגולות שאינן קיימות, ומזכירים לדוגמה את התגברות הרכישות של בעלי עניין טרם פריצת המשבר הפיננסי ב-2008. בכל מקרה, התגברות הרכישות מרכזת בוול סטריט עניין רב.

"אני בעיקרון סקפטי בנוגע לתופעת הרכישות של בעלי עניין. אולם, שמתי לב שבעלי עניין ביצעו רכישות במניות שאני מחזיק בהם - והתרשמתי מאד", אמר סטפן וייס (Stephen Wiess), אנליסט בקפיטל הילס.