מדד אמון הצרכנים בארה"ב - השלילי ביותר מאז המיתון

מדד אמון הצרכנים החודשי של בלומברג נפל למינוס 34 נקודות, הרמה הנמוכה ביותר מאז מארס 2009 ■ "זו נקודה קריטית - האמריקנים ישמרו על הארנקים ויחתכו בהוצאות"

אמון הצרכנים בכלכלה האמריקנית צנח באוגוסט לרמה הנמוכה ביותר מאז המיתון, מה שמעלה את החששות מהתייבשות הכיס - ועצירה בהוצאות הצרכנים בארה"ב, אשר פעילותם מהווה נתח ניכר בהשפעה על צמיחת התמ"ג.

מדד אמון הצרכנים החודשי של בלומברג נפל למינוס 34 נקודות, הרמה הנמוכה ביותר מאז מארס 2009 (שיא המפולת בשווקים ושיאו של המיתון בארה"ב), זאת לעומת מינוס 22 נקודות ביולי. כאשר המדד השבועי של נתון זה לשבוע שהסתיים ב-14 באוגוסט צלל למינוס 48.3 נקודות. בעוד שהנתון השבועי החמור ביותר שעמד על מינוס 49.1 נקודות פורסם באמצע מאי (עת ניצת משבר החוב ביוון במלוא עוצמתו).

שוק המניות הכי פחות יציב בהיסטוריה האמריקנית, עלייה במשכורות שאינה מצליחה לקזז את האינפלציה ואבטלה בשיעור של 9% ויותר הינם חלק מהגורמים שגורמים לאמריקנים לאבד את האמון שמצב הכלכלה ומצבם הפיננסי האישי ישתפר בקרוב.

רק היום דווח כי מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עלה מעל לתחזיות והגיע לרמה של 408 אלף תביעות - הגבוהה ביותר בחודש האחרון. כל זאת בעוד הצרכנים האמריקנים רואים את עלויות החיים מזנקות בשיעור החד ביותר בארבעת החודשים האחרונים, לאחר שדווח היום כי מדד המחירים לצרכן עלה ביולי ב-0.5% בעיקר בעקבות הזינוק במחירי המזון והאנרגיה.

"התנודות החדות בשוק גובות מחיר מבחינת אמון הצרכנים שאינו צפוי להשתפר בתקופה הקרובה" אמר ג'וזף ברוסואלס, כלכלן בכיר בבלומברג והוסיף, "אמון הצרכנים הגיע לנקודה קריטית שעלולה להעיד על כך שבתי האב בארה"ב ישמרו על הארנקים ויחתכו בהוצאותיהם".