ירי מאסיבי על ערי הדרום בישראל: 15 נפילות מהבוקר

(עדכונים שוטפים) - אחה"צ נורו מהרצועה רקטות גראד לעבר המרינה באשדוד, קריית מלאכי ויישובי חבל לכיש ■ 6 בני אדם נפצעו הבוקר בהתפוצצות רקטות גראד ליד ישיבה באשדוד

האש לדרום נמשכת - במגמה של הסלמה: רקטת גראד התפוצצה הערב במרינה של אשדוד. כוחות הביטחון הגיעו למקום, כשבתקרית זו לא נפגע איש ולא נגרם נזק. משעות הבוקר נרשמו 15 נפילות בשטח ישראל.

מוקדם יותר, בשעות אחר הצהריים, החלו הפלסטינים לירות רקטות גראד לעבר קריית מלאכי ויישובי חבל לכיש. מאוחר יותר, התפוצצה גם רקטת קסאם בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול שבמערב הנגב. בכל המקרים לא ידוע על נפגעים. אזרחים דיווחו כי גם באזור גדרה ובאר טוביה נשמעה אזעקה. מבדיקה שערכו חבלנים עלה כי מדובר בשלוש רקטות שנפלו בשטחים פתוחים באזור. אחת הרקטות פגעה במפעל "אשטרום" - שם פרצה דליקה. לא ידוע על נפגעים במקום.

ח"כ לשעבר צבי הנדל, מפונה גוש קטיף שמתגורר כיום בקרוואן ביישוב יד-בנימין: "הייתה אזעקה. תוך כדי, שמעתי במו אוזניי שני קולות נפץ. לנו, במתחם מפוני גוש קטיף, אין ממ"דים ולכן אנחנו מחכים לשמוע את הנפילה, בתקווה שזה יהיה רחוק. אין לנו מה לעשות חוץ מלהתפלל שזה יעבור בשלום". הנדל סיפר כי "בבניין שבנוי מלבנים מתחבאים מתחת לשולחן, כדי שאם הוא ייפגע - ההריסות לא יפגעו בך. במבנה מקרטון שבו אנו גרים כבר שש שנים אין לנו את ה'בעיה' הזאת".

מוקדם יותר, שישה בני אדם נפצעו הבוקר (ו') בהתפוצצות רקטות גראד בשטח בנוי ליד ישיבה בעיר אשדוד. אדם אחד כבן 30 נפצע באורח קשה מרסיסים בבטנו, אדם נוסף נפצע באורח בינוני, וארבעה אחרים נפצעו קל. במקום מטופלים כמה נפגעי חרדה על ידי צוותי מד"א, ומפונים לבית החולים "קפלן" ברחובות". סמוך לשעה 12:30 החלו כלי התקשורת הפלסטינים לדווח על חידוש תקיפת צה"ל ברצועת עזה. לפי הדיווחים, מטוסי חיל האוויר תוקפים במחנה הפליטים נוסייראת במרכז הרצועה וישנם נפגעים. בתקיפות אמש ברצועה נהרגו שישה אנשים - חמישה מהם בכירי הארגון שהוציא את מתקפת הטרור לפועל ולפי הפלסטינים, גם ילד אחד.

שמות ההרוגים במתקפת הטרור אתמול הותרו לפרסום: סמ"ר משה נפתלי מעפרה, רנ"ג פסקל אברהמי מירושלים, יוסף לוי תושב חולון, האחיות פלורה גז ושולה קרלינסקי ובעליהן משה גז ודב קרלינסקי. שמו של הרוג נוסף טרם הותר לפרסום.

אחרי מתקפת הטרור אתמול, מטח רקטות לעבר יישובי הדרום, 12 רקטות גראד נורו לעבר יישובי הדרום. בשעות האחרונות נשמעו אזעקות צבע אדום עולות ויורדות ביישובי הנגב. התקבל דיווח על נפילות גראדים בבאר שבע, אשדוד, קרית מלאכי, גן יבנה, אשקלון ובמועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים או על נזק שנגרם למבנים. בנוסף, אותרה נפילה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. אך גם באירוע זה לא דווח על נזק או על נפגעים. הבוקר (ו') שוגרו רקטות גראד לעבר באר-שבע, המועצה האזורית אשכול ואשדוד.

מוקדם יותר הלילה נפלו שלוש רקטות קסאם באזור המועצה האזורית שער הנגב. בעקבות אירועי הטרור אתמול באזור אילת, הוחלט להציב את מערכת ההגנה "כיפת ברזל" בבאר שבע. במקביל, ארבעה טילי גראד נורו במהלך הלילה מעזה לכיוון אשקלון, אך יורטו על ידי המערכת. במהלך הלילה נמשכו הסריקות הממושכות באזור הדרום אחר חוליות המחבלים האחריות למתקפת הטרור הקשה אתמול.

בעקבות ההסלמה, הוחלט לדחות את משחקי ליגת העל בכדורגל בדרום. בסוף השבוע לא יתקיימו המשחקים המתוכננים בין הפועל באר שבע לבית"ר ירושלים, מ.ס אשדוד להפועל רמת השרון והפועל אשקלון למכבי באר שבע. אם המצב יאפשר, יתקיימו המשחקים ביום שלישי הקרוב.

דובר צה"ל, תת-אלוף יואב מרדכי, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל בצל פיגועי הטרור, כי צה"ל ערוך לאירועים גם מבחינת הגנה וגם מבחינה התקפתית, וכי "מוקדם לומר שאנחנו הולכים להסלמה". מרדכי הביע צער על ההרוגים, והודיע כי "צה"ל פתח הלילה בפעולה נרחבת, ותחילה בסיכול ממוקד מאוד של ראשי ועדות ההתנגדות - אותו פלג קיצוני הקשור לג'יאהד העולמי. רביעייה מבכירי הארגון נהרגו בפגישה קשה. לאחר מכן הותקפו מטרות נוספות, וביניהן מחסני אמצעי-לחימה ברצועת עזה. המטרה של צה"ל כעת היא לערוך הערכת מצב מתמשכת. אם חמאס ימשיך לתקוף, לא נהסס להרחיב את המהלכים, להגיב בעוצמה, ולגבות מחיר", אמר מרדכי.

חיל האוויר תקף 7 מטרות טרור ברצועת עזה

כוחות הביטחון במצרים דיווחו כי שלושה אנשי ביטחון מצרים נהרגו בתקיפה של חיל האוויר בצידו המצרי של הגבול. לפי טענת המצרים, אנשי הביטחון נהרגו במרדף שביצעו כוחות צה"ל סמוך לטאבה אחרי מחבלים ונקלעו לקו האש.

מקורות פלסטינים ברצועת עזה דיווחו כי חיל האוויר תקף במהלך הלילה מספר יעדים בעיר. על פי דיווחי הפלסטינים מטוסי קרב תקפו שלושה מבנים של ארגון החמאס בעיר. עוד מדווחים הפלסטינים כי ילד בן 13 נהרג בהפצצות צה"ל. מקורות ברצועה מדווחים כי בתקיפה נפצעו 17 בני אדם נוספים.

מצה"ל נמסר כי במהלך הלילה תקפו כלי טיס של חיל האוויר שבעה יעדים ברצועת עזה. בצפון הרצועה תקף חיל האוויר שני מוקדי פעילות טרור ומחסן לייצור אמצעי לחימה. ובדרום הרצועה תקף צה"ל שתי מנהרות הברחה, מנהרת טרור ומוקד פעילות טרור. זוהו פגיעות מדויקות במטרות, ובחלק מהמטרות זוהו פיצוצי משנה. בצה"ל לא אישרו כי יש נפגעים במהלך התקיפות.

חמאס בכוננות: המטות הצבאיים פונו מחשש להפגזה ישראלית

בגלי צה"ל דווח, כי אחרי האצבע המאשימה שהפנתה ממשלת ישראל לעבר רצועת עזה, חמאס נכנס לכוננות ספיגה. הדיווחים מהרצועה מספרים כי החמאס פינה את המטות הצבאיים שלו מחשש להפגזה ישראלית כתגובה לפיגועים. באותו זמן, חמאס גם דוחה את האשמות שר הביטחון ברק כי מקור הפיגועים בעזה.

דובר חמאס ברצועה, סאלח ברדוויל, הזהיר מפני תקיפה ישראלית על עזה במהלך חודש הרמאדן, ואמר כי תקיפה כזאת תוביל לתגובה חריפה מצד חמאס. לדבריו, ישראל "מייצאת את המשבר הכלכלי לעזה", והממשלה מנסה להאשים את עזה כדי להקל על הלחץ שמפעיל עליה הציבור הישראלי.

גם מצרים מכחישה כל קשר לאירועים. מקורות בצבא המצרי אומרים שלא היה ידוע להם דבר וחצי דבר על המתרחש, והדגישו כי מאד מסובך לאתר מסתננים בגבול הישראלי מצרי. מושל סיני, חאלד פודה, מכחיש דיווחים על כך שמקור הירי היה בתוך סיני.