גולדמן זאקס: "השוק מתמחר מיתון מכוער; זה לא יקרה"

אבי ג'וזף-כהן, אסטרטגית בכירה בבנק ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס, יוצאת במסר הרגעה למשקיעים: "S&P 500 מתמחר כעת שנים ללא צמיחה ברווחי החברות; זה לא יקרה" ■ מצד שני, דבריה מגיעים לאחר שאותו בנק השקעות חתך שוב את תחזית הצמיחה לארה"ב

בנק ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס חותך שוב את תחזיות הצמיחה לכלכלת ארה"ב, אך האסטרטגית הבכירה שלו, אבי ג'וזף-כהן, יוצאת במסר הרגעה למשקיעים: השוק אמנם מתמחר מיתון "מכוער", אך זה לא יקרה.

"בואו נהיה ברורים: יש כמה דאגות כלכליות בסיסיות", אמרה ג'וזף-כהן, המכונה גם "הכהנת הגדולה של וול סטריט", בראיון אמש (ו') לרשת CNBC. "אך מצד שני, שוק המניות מתמחר כעת תרחיש הרבה יותר מכוער".

מדד S&P 500 נפל בכ-17% מאז השיא האחרון אליו הגיע בשלהי אפריל, ובעקבות כך נפל מכפיל הרווח של המניות במדד לרמה של 11 בלבד - המכפיל הנמוך ביותר מאז מארס 2009, אז יצא לדרך גל העליות הגדול בשווקים. מצד אחד, ייתכן שמדובר בפאניקה מיותרת של המשקיעים ואכן נוצרת הזדמנות קנייה גדולה, אולם מצד שני ייתכן שהשוק מתמחר מיתון וירידה ברווחי החברות, מה שאכן מצדיק את המכפילים הנמוכים.

"יש כל מיני דרכים להסתכל על המספרים, אך מדד S&P 500 מתמחר כעת שנים רבות ללא צמיחה ברווחי החברות. לא נראה לנו שזה מה שיקרה", הוסיפה ג'וזף-כהן.

ג'וזף-כהן מציינת מספר גורמים שעשויים לדחוף את השוק קדימה, ובכללם שיפור במכירות הרשתות הקמעונאיות, יצירת מקומות עבודה שתבוא לידי ביטוי בנתוני תעסוקה טובים וכמובן דוחות חזקים של החברות בוול סטריט.

"בהחלט ניתן לראות היום איתנות של החברות, הרבה מזומנים בקופות שלהן ונכונות לשכור עוד עובדים ולבצע השקעות באמצעות פעולות מיזוגים ורכישות", הוסיפה ג'וזף-כהן. לדבריה, אם מתעלמים מהטלטלה בשווקים ומביטים לטווח של חודשים, בהסתכלות כלכלית רחבה, "המצב לא נראה כזה מפחיד".

דבריה של ג'וזף-כהן מגיעים לאחר שבנק ההשקעות חתך (שוב) את תחזית הצמיחה שלו לכלכלת ארה"ב, לרמה של 1%-1.5% במחצית השנייה של השנה, תוך שהאנליסטים מציינים כי "הכלכלה מאבדת מומנטום". תחזית הצמיחה הקודמת עמדה על 2% במחצית השנייה.