בן דב מבקש ממחזיקי האג"ח אישור להעביר כסף לאקסלנס

מחזיקי האג"ח טרם השיבו לפנייה, אך ב-11 באוגוסט הזהירו את בן דב מהעדפת נושים

בשיא המגעים על הסדר החוב בחברת טאו תשואות של אילן בן דב, פונה החברה למחזיקי האג"ח שלה בבקשה המהווה מעין העדפת נושים: להעביר כסף לבית ההשקעות אקסלסנ בגין הלוואה שנטלה החברה בעבר. מדובר בהלוואה שיתרתה 16.5 מיליון שקל שטאו צריכה לפרוע החודש, כאשר טאו העמידה ביטחונות בהיקף 77.5 מיליון שקל, ובנוסף בן דב עצמו העמיד ערבות של 10 מיליון שקל עוד ב-2009.

כעת, טאו מקיימת מו"מ עם אקסלנס לפירעון החוב באופן הבא: 6 מיליון שקל ייפרעו מהסבת אופציית PUT כלפי בן דב (בן דב העניק לטאו אופציית PUT למכור לו 130 אלף מניות סאני במחיר 46.5 שקל למניה), חצי מיליון שקל יועבר מהקופה של טאו לאקסלנס ובנוסף יעביר בן דב 10 מיליון שקל מהערבות שהעמיד.

בדרך זו מבקש בן דב לפרוע את החוב לאקסלנס ולהסיר את השעבודים של אג"ח ב' ו-ג', ולהעבירן לידי טאו. ועדת הביקורת בדירקטוריון טאו אישרה היום (א') את ההסכם האמור וגם בנק לאומי, לו משועבדות כל מניות סאני שבבעלות טאו, נתן את הסכמתו.

כעת נותר לבן דב לעבור משוכה אחרונה וחשובה: אישור מחזיקי האג"ח. לפי דיווח של טאו היום לבורסה, החברה פנתה לנציגות מחזיקי האג"ח כבר ביום חמישי כדי לקבל את הסכמתה, אך עד כה לא נענתה. בשבוע שעבר הזהירו מחזיקי האג"ח את בן דב מהסכם עם אקסלנס, מאחר שטאו, לטענתם, היא חברה חדלת פירעון, ולפיכך מהלך כזה מהווה העדפת נושים.

המכתב לטאו נשלח כבר ב-11 באוגוסט ממשרדו של עו"ד ליפא מאיר, המייצג את מחזיקי האג"ח של טאו, שלהם חייבת החברה 423 מיליון שקל. בן-דב הציע למחזיקי האג"ח הסדר חוב, שבו ימירו את מלוא החוב למניות המהוות 24% ממניות טאו. במקביל יזרים בן-דב לטאו כ-50% ממניות חברת סאני, בעלת השליטה בפרטנר.