ישראלים בסיני: "הכבישים כאן יותר בטוחים מכביש 4"

שאננות? ישראלים רבים בוחרים שלא לקצר את חופשתם ולחזור ארצה מסיני: "מרגע שחצינו את הגבול אנחנו מרגישים מצוין. למדתי שרוב הפחדים נובעים ממקומות לא אמיתיים ומנופחים על ידי התקשורת" ■ "השינוי העיקרי בסיני הוא שהאוכל בחושות השתבח"

עם היוודע דבר הפיגוע באזור אילת מיהרו רבים מישראלים ששהו בימים אלה בסיני לחזור לארץ. ישראלים אחרים החליטו להמשיך את החופשה בסיני כרגיל. זמר בן-דור, תושב השרון נשוי ואב לשתי בנות, הנופש עם משפחתו, הוא אחד מהם. "הגעתי עם רעייתי ועם הבנות שלי שהן בנות 5 ו-2 לאילת ביום ראשון בבוקר ובהתחלה התלבטנו, לאור ההתרעות, האם לחצות את הגבול לסיני. אבל בהמשך החלטנו להמשיך כרגיל ומרגע שעשינו את זה אנחנו מרגישים מצוין", סיפר בן-דור ל"גלובס".

"נהג המונית שלקח אותנו לחוף 'ביר סוויר' המרוחק כ-40 דקות מטאבה, שבו אנחנו שוהים, הרגיע אותנו שבסיני שקט ומהר מאוד הבנתי שיותר בטוח פה מאשר לנסוע על כביש 4 ליד הבית שלי, שבו אני נוסע כל יום. הכי יפה פה בעולם והכי רגוע בעולם ואנחנו מרגישים בטוחים".

- יש מלבדכם עוד ישראלים בחוף?

"בהחלט, אני מעריך שלאורך רצועת החוף הדי ארוכה פה יש לפחות עוד כ-30 ישראלים. מה שמצחיק הוא שעד אתמול בכלל לא שמעתי על הפיגועים שהיו בסמוך לאילת ודווקא תיירים ספרדיים מברצלונה שמבלים פה סיפרו לי על מה שאירע".

- אתה מרגיש שינוי לעומת הפעמים הקודמות שבהם נסעת לסיני?

"השינוי העיקרי שאני רואה בסיני הוא שהאוכל בחושות השתבח. דרך אגב - גם בשתי פעמים קודמות שנסעתי לסיני היו פיגועים באזור. כשהתרחש הפיגוע בחוף 'ראס השטן' ראיתי במו עיניי את הפיצוצים. מה שכן, מדיבורים עם המקומיים על המצב במצרים ניכר שהם מאוד כועסים על מובארק ושמחים שהוא נעצר ונשפט. ניתן לראות גם נוכחות של משטרה מצרית בחוף. הם מתנהגים אל התיירים באדיבות ובנעימות ושומרים פה על הסדר".

- מה היית אומר לישראלים שרוצים לצאת לסיני אך חוששים?

"אני לא יכול להמליץ לאף אחד לרדת לסיני, או מה לעשות. אבל למדתי שרוב הפחדים נובעים ממקומות לא אמיתיים ומנופחים על ידי התקשורת. אני קורא עכשיו את הביוגרפיה על מהטמה גנדי שחיבר שלמה ליפשיץ ומאוד מושפע ממנו".

- העדפת להתראיין בשם בדוי. מדוע?

"אימי לא יודעת שנסענו לסיני ולמרות שאני מרגיש בטוח, ברור לי שהיא תרגיש אחרת ואני לא רוצה סתם להדאיג אותה".