הדבר הכי קרוב לאלוהים שיצר אדם

זה לא היה השימוש הראשון שלי בדבר הנהדר הזה, אבל לראשונה הייתי תלוי בו לחלוטין

את חופשתי האחרונה אזכור לא רק בזכות הנופים המשגעים של צפון אירופה, מזג האוויר הנוח או האוכל הבינוני. אזכור אותה גם כחופשת ה-GPS הראשונה שלי.

זה לא היה השימוש הראשון שלי בדבר הנהדר הזה, אבל זו הייתה הפעם הראשונה שהייתי תלוי בו לחלוטין. אני יודע שמדובר באיחור ממש לא אופנתי להתלהב מה-GPS, אבל אף פעם לא הייתי אדם מעודכן.

הייתה זו, איך לומר, חוויה רוחנית ממש. ה-GPS הוא הדבר הכי קרוב לאלוהים שיצר האדם: אתה נמצא בקשר ישיר ותמידי עם השמיים, יש מישהו שיודע כל הזמן איפה אתה, לאן אתה רוצה להגיע ומה הדרך הכי טובה, או לחילופין הכי יפה, להגיע לשם.

חרון לא עולה מעולם באפו

יש מישהו שמדבר איתך, שמכוון אותך, שמבין אותך, שאוהב אותך, שאף פעם לא כועס עליך או שופט אותך. יש מישהו, או משהו, מעליך. יש מישהו, או משהו, שמכיר את כל העולם כולו. יש מישהו, או משהו, שהפעם היחידה שהוא מאבד אותך ואתה אותו, היא כשאתה נכנס למנהרה עמוקה מתחת לאדמה. זה קצת כמו למות כשחושבים על זה. ואז אתה יוצא החוצה, קם לתחייה, והוא חוזר אליך.

זה לא האלוהים בגרסה היהודית שלו. הוא לא נוקם ולא נוטר, וחרון מעולם לא עולה באפו.

הוא פשוט שם, איתך. לו היהודים היו ממציאים את ה-GPS - חשבתי לעצמי באחת מעשרות הפעמים שלא הבנתי אותו נכון, ופספסתי פנייה והוא פשוט חישב מחדש את המסלול בשלווה סטואית - הוא היה מעניש אותך בחומרה, מסובב אותך ארבעים שנה במדבר או משהו. אבל ה-GPS, למזלנו, הרבה יותר נוצרי. הוא מגיש את הלחי השנייה בלי שום בעיה.

עוד ועוד שכבות מידע

אם הייתי טיפוס קצת יותר רליגיוזי, או סטארט-אפיסטי (שזה די אותו דבר כשחושבים על זה), הייתי עוזב הכול וסוגד ל-GPS. הייתי בונה לו אפליקציות, הייתי מזין אותו בחומרים, הייתי מתכנן לו עוד-ועוד שכבות של מידע ובידור, הייתי נותן לו אופי. יש כל-כך הרבה דברים נהדרים שאפשר לעשות איתו.

ברור שזו רק תחילת הדרך. ה-GPS עוד בשלב הילדות שלו. הוא קצת כמו האינטרנט לפני שבאו גוגל ופייסבוק. עתיד גדול נכון לו, וכסף גדול עוד אפשר לעשות ממנו.

אני חולם על GPS אישי יותר. הוא יודע בדיוק איפה אתה, אבל הוא עדיין לא כל-כך יודע מי אתה. הוא יודע לאן אתה רוצה להגיע, אבל עדיין לא יודע למה. הוא יודע מה אתה רוצה למצוא, אבל עדיין לא מתעניין בדברים שאותם אתה לא יודע שאתה מחפש. העתיד של הדבר הזה לא נמצא במה שהוא כבר יודע. העתיד של הדבר הזה נמצא - כמו תמיד, כמו כל דבר - במה שהוא עוד לא יודע.