אושר: שני אחים יקבלו מזונות מאביהם עבור אחיהם הקטנים

בית המשפט לענייני משפחה בת"א אישר באחרונה בקשה חריגה ■ כדי לאפשר בכלל את עצם הגשת תביעת המזונות, הוכרו תחילה האחים הבוגרים כאפוטרופסים, וזאת תוך שלילת האפוטרופסות מהאב

בית המשפט לענייני משפחה בת"א אישר באחרונה בקשה חריגה של שני אחים בוגרים לתבוע מזונות מאביהם, עבור שלושת אחיהם הקטינים. כדי לאפשר בכלל את עצם הגשת תביעת המזונות, הוכרו תחילה האחים הבוגרים כאפוטרופסים, וזאת תוך שלילת האפוטרופסות מהאב.

לפי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד אטי ארז-אברהמי, אם המשפחה נפטרה, והותירה אחריה תשעה ילדים. הילדים הוצאו מחזקת אביהם ופוזרו במסגרות שונות. כיום, נותרו שלושה אחים קטינים, ששניים מהם נמצאים במשפחות אומנה ואחת בפנימייה. במהלך כל השנים התנער האב מאחריותו כלפי ילדיו הקטינים ולא שילם מזונות. משבגרו האחים הגדולים, הם לקחו על עצמם לדאוג לאחיהם הקטינים וביקשו מביהמ"ש לקבל אפוטרופסות, כדי שיוכלו לתבוע מהאב מזונות בשם אחיהם הקטינים.

בית המשפט נענה לבקשת האפוטרופסות, ולאחרונה גם פסק דמי מזונות שישולמו לשלושת הקטינים. בהחלטתו, ציין השופט פאול שטרק "מדובר בבקשה חריגה". השופט לא התרשם מהכנסתו הנמוכה של האב, שטען כי הוא משתכר כ-3,500 שקל בחודש בלבד, וציין כי בידיו של האב יש את האפשרות להגדיל את היקף העבודה שלו. ביהמ"ש דחה גם את טענת האב, כי עצם היות הילדים תחת מסגרת של רשויות הרווחה, הדואגות למחסורם, פוטרת אותו מתשלום מזונות עבורם.

עבור כל אחד מהילדים הנמצאים במשפחות אומנה פסק בית המשפט תשלום של 1,200 שקל ועבור ילדה נוספת, השוהה בפנימייה, פסק בית המשפט סכום של 750 שקל - ובסה"כ 3,150 שקל. עוד נקבע כי בהגיע הקטינים לגיל 18, ובמידה שישרתו בצבא, ישלם האב לכל אחד 450 שקל לחודש עד תום השירות.