הטיפ היומי: מניית טכנולוגיה ישראלית שצפויה לזנק 55%

כלכלני בנק אגוד מורידים את מחיר היעד למניית אורבוטק מ-16.8 דולר ל-16 דולר - גבוה בכ-55% ממחיר המניה הנוכחי, זאת, על רקע הקצאת המניות שביצעה, שדיללה את המשקיעים

אורבוטק הישראלית מפתחת ומייצרת מערכות בדיקה אוטומטיות, לצורך איתור פגמים בתהליך הייצור של מעגלים מודפסים ומסכים בעלי תצוגה שטוחה. בנוסף, מפתחת החברה מוצרי קריאת צ'קים אוטומטית, ולאחרונה נכנסה לתחום אנרגיית השמש ופיתחה מכונה המייצרת ציפוי לפרוסות הסיליקון בפאנלים סולאריים.

תוצאות הרבעון השני של החברה היו חזקות ועקפו את תחזיות הרווח שלנו, עקב הכרה בהכנסה חד פעמית מפעילות מופסקת של 1.3 מיליון דולר. אורבוטק ממשיכה ליהנות מביקושים חזקים לפתרונותיה מצד יצרני מעגלים מודפסים, הודות לביקוש צרכני חזק למכשירים ניידים מתוחכמים כמו סמארטפונים, טאבלטים ומחשבים ניידים דקים. אנו צופים לחברה המשך צמיחה חזקה בתחום זה השנה, ואף ב-2012, אם כי בקצב מתון יותר. בפעילות הצגים השטוחים המצב שונה, כשהחברה תלויה בהשקעות ההון של יצרני הצגים, שירדו השנה לאחר שיא אשתקד, עקב צמיחה נמוכה יותר בביקושים ולחצי מחיר. להערכתנו, ההכנסות בתחום זה השנה ימשיכו להיות נמוכות לעומת אשתקד.

אנו צופים שיפור בשיעור הרווח הגולמי בשני הרבעונים הבאים, ברמה של 43% (42% שנתי), וכי שיעור הרווח התפעולי השנתי יהיה סביב 12.8% - מעל ממוצע החברה בשנים האחרונות.

עם זאת, אנו מורידים את מחיר היעד מ-16.8 דולר ל-16 דולר למניה, על רקע הקצאת המניות שביצעה החברה ברבעון, שדיללה את המשקיעים. בכל מקרה, המלצתנו לאורבוטק מוסיפה להיות "תשואת יתר", כשמחיר היעד החדש גבוה בכ-55% ממחיר המניה הנוכחי.

מחלקת המחקר, בנק אגוד