הארנק הסלולרי של סלאריקס: תשלום ע"י מספר הטלפון

שלמה זיטמן, שאחראי על מותג החניה הסלולרית פנגו, מנסה להפוך את הארנק הסלולרי לפשוט כמו התשלום הטלפוני על חניה

הארנק הסלולרי הפך לנושא חם בתעשיית הסלולר הישראלית. הרעיון שצרכנים יוכלו לשלם עם הסמארטפון שלהם במקום להחזיק כרטיס אשראי בכיס קורץ למפעילות הסלולר ולחברות האשראי, שמתכננות לגזור קופון על שדרוג תהליך הרכישה של הצרכנים.

שלמה זיטמן, שהיה אחראי על מותג החניה הסלולרית פנגו, מנסה להפוך את הארנק הסלולרי לפשוט כמו התשלום הטלפוני על חניה. זיטמן מנהל את חברת Cellarix שפיתחה מוצר המאפשר לכל אדם בעל טלפון עם חיבור אינטרנטי (דור 2.5 והלאה), ולא רק סמארטפונים, לשלם בבתי עסק.

"בזמן שמפעילות הסלולר מתווכחות עם חברות האשראי, אנחנו נכנסים באמצע עם המוצר שלנו", אומר זיטמן ל"גלובס".

המוצר של סלאריקס פשוט כמו להפעיל חניה סלולרית. לאחר שהלקוח נרשם ומספק את מספר כרטיס האשראי, הוא יכול לגשת לכל בית עסק שתומך בטכנולוגיה ולשלם באמצעות מתן מספר הטלפון האישי שלו. בעת ביצוע העסקה המשתמש נדרש לאשר אותה באמצעות הסלולרי. את צורת התשלום הזו תציע סלאריקס באתרים באינטרנט, כך שניתן יהיה לבצע רכישות מבלי לחשוף את פרטי כרטיס האשראי.

מלבד שירות התשלום, החברה מציעה העברת כספים לכרטיס אשראי או לבנק הדואר. סלאריקס מתכננת להציע אפליקציה לסמארטפונים של אפל או אנדרואיד.

מבחינה טכנולוגית, המוצר של זיטמן פשוט מהטכנולוגיה האלטרנטיבית - ה-NFC, שהפכה לסטנדרט בנושא תשלום סלולרי בעולם. בעוד ש-NFC מחייבת שימוש בסמארטפונים שבהם שבב מיוחד וכן הערכות מצד בתי העסק, סלאריקס דורשת התקנת תוכנה בחנויות בלבד.

לדברי זיטמן, המערכת שלו לא מתחרה בחברות כרטיסי האשראי, אלא נשענת עליהן. "בתי העסק יקבלו את התשלום מסלאריקס במקום משב"א (הגוף האחראי על שירותי סליקה). המוצר שלנו נוח יותר משליפה של כרטיס אשראי בכל פעם שמבצעים תשלום". השירות של החברה ניתן ללא דמי מנוי והעמלה של סלאריקס נגבית מבית עסק, כך שמבחינת הצרכן הסופי אין עלות נוספת.

"גם ה-NFC לא מתחרה בנו. אם הטכנולוגיה הזו תיכנס היא רק תאיץ לנו את הפעילות ותגרום ללחץ תקשורתי שיעודד אנשים לשלם דרכנו".

בינתיים זיטמן עסוק בניסיון לסגור הסכמים עם בתי עסק המוצר של החברה יהיה פעיל בצורה רחבה החל באוקטובר. אופציית העברת הכספים זמינה כבר היום.