רבוע נדל"ן: 54 דירות בשוק סיטונאי יושכרו ב-30% הנחה

דוחות רבוע כחול נדל"ן: ההכנסות עלו בכ-14.3% ■ הרווח הנקי ירד ב-9%; ■ נמכרו 466 דירות בפרויקט השוק הסיטונאי ועליהם התקבלו מקדמות בסך של כ-227.6 מיליון ש'

חברת רבוע כחול נדל"ן דיווחה היום כי הכנסותיה מדמי שכירות גדלו ב-14.3% ל-52 מיליון שקל, בעיקר בזכות הכנסות מהשכרת נכסים חדשים (במרכז הלוגיסטי בבאר טוביה ובסיאטל), לעומת זאת בשורת הרווח הנקי דיווחה החברה על קיטון בשיעור של כ-9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והוא הסתכם ב-36.9 מיליון שקל. החברה מציינת בדוחותיה כי עיקר הקיטון ברווח נובע מהגידול בהוצאות הנהלה וכלליות ובהוצאות המימון, שקוזזו ע"י הגידול בהכנסות מדמי השכירות.

עוד עולה מדוחות החברה, השותפה עם חברת גינדי השקעות בפרויקט השוק הסיטונאי בתל אביב, כי בסיום הרבעון השני נחתמו 466 חוזי מכר בפרויקט זה ובגינם צפויה החברה המשותפת, מגדלי לב תל אביב, לקבל תמורה בסכום כולל של כ-1.077 מיליארד שקל. נכון למועד הדוח, התקבלו מקדמות בסך של כ-227.6 מיליון שקל.נציין כי בעוד בחודשים הקרובים צפוייה החרה לקבל היתר לבניית מרתפי החניה בפרויקט שכל אחד מהם ישתרע על פני כ-40 אלף מטר, לאחר שהגישה בקשה וקיבלה את כל האישורים הנדרשים. בעוד כשנה, לאחר שיסתיימו עבודות הדיפון והחפירה צפויה החברה לקבל היתר בניה, שבמסגרתו יעבירו אליה רוכשי הדירות עוד כ-25% מעלות הדירות שקנו, כך שבידי החברה יהיו אז כ-50% ממחיר הדירות. הפרויקט הענק הזה כולו צפוי להסתיים בעוד כ-4.5 שנים.

נציין כי במסגרת השינוי של התוכנית האדריכלית שאושרה בוועדת התכנון המחוזית בת"א כבר בפברואר נקבע כי מספר הביניינים שיוקמו במתחם ירד ל-10 לעומת 13 וכי בכל מגדל יתווספו עוד קומות כך שבסה"כ גדל מספר הדירות בפרויקט ל-718, כך שכ-65% מהפרויקט כבר נמכר.

בנוסף, נתקבל אישור להקים לצד הפרויקט בשטח המכונה מגרש 6 הנמצא בצומת הרחובות חשמונאים/ מנחם בגין, בניין שכולו מיועד להשכרה ובו יבנו 54 יחידות אשר יושכרו לתקופה של 8 שנים, בהנחה של 30% ממחיר השכירות של דירה חדשה דומה בתל אביב, כפי שיקבע על ידי שמאי מוסכם, ועל פי קריטריונים לזכאות שיקבעו על ידי העירייה והרוכשות.

כאמור, הוצאות הנהלה וכלליות גדלו ל-4.7 מיליון שקל והיוו ברבעון השני כ-9.1 מההכנסות בהשוואה לכ-7.2% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול בהוצאות אלה נבע מעלייה בתשלומי שכר כחלק מהגדלת מצבת העובדים ודמי הניהול לשותף הקשור לפרויקט השוק הסיטונאי.

הוצאות המימון גדלו ב-16.6% ל-33 מיליון שקל, בעיקר מהשפעת עליית המדד על ההתחייבויות הפיננסיות של החברה, שרובן צמודות למדד שעלה ברבעון בכ-1.3%, ומירידה ברווח שנזקף בגין שיערוך נכסים פיננסיים.

רבוע כחול נדל"ן דיווחה על גידול של כ-13.6% ב-NOI (הרווח התפעולי הנקי) ל-51.6 מיליון שקל, כתוצאה מהגידול בדמי השכירות.

זאב שטיין מנכ"ל רבוע כחול נדל"ן: "תוצאות הרבעון השני ממשיכות את המגמה הברורה של צמיחה, לצד חוסן פיננסי ותזרים יציב. מאז כניסתנו ב-2010 לתחום הבנייה למגורים, עם רכישת מחצית מזכויות הבניה במתחם השוק הסיטונאי בתל אביב, נכון למועד אישור הדוחות הכספיים לרבעון השני של שנת 2011 נחתמו 466 חוזי מכר מפורטים והעבודות בשטח החלו. למרות המחאה החברתית המובנת, והצעדים שנקט ראש הממשלה עד כה, איננו צופים שינוי דרמטי במחירי הדירות בשנה הקרובה. כמו כן, ללא שינוי מהותי בבירוקרטיה החונקת את הליכי התכנון והבניה, התזוזה בכיוון הנכון תהיה איטית ביותר".

שטיין מציין עוד כי לנוכח המשך צמיחת החברה, הגידול הקיים בהכנסות מדמי שכירות ומגמת הגידול ב-NOI, אישררה חברת הדירוג מידרוג את דירוג כל האג"ח של החברה A1/ אופק דירוג שלילי.