מנכ"ל קרדיט סוויס: "התחזקות הפרנק פגעה ברווחי הבנק"

מנכ"ל קרדיט סוויס בריאיון: "אנו מכינים את עצמנו לתקופה ארוכה של תנודתיות" ■ "הפרנק החזק ורמת הריבית הנמוכה הכבידו הרווח של בנק קרדיט סוויס"

"הפרנק החזק ורמת הריבית הנמוכה הכבידו על הרווח של בנק קרדיט סוויס", כך אמר מנכ"ל החברה ברדי דוגן בריאיון שפורסם היום (ב') בעיתון Neuer Luzerner Zeitung"אנו מכינים את עצמנו לתקופה ארוכה של תנודתיות", אמר ברדי לעיתון והוסיף כי הבנק בטוח בהשגת מטרתו לתשואה של 15% בשלוש עד החמש השנים הקרובות", אמר.

במסר מרגיע למשקיעים הדגיש המנכ"ל כי "המשבר הפיננסי הנוכחי לא בא בהפתעה, ואנו מוכנים לתקופות קשות", אמר מנכ"ל בנק ההשקעות השווצרי. "היינו זהירים מאוד בהשקעות שלנו", הוסיף.

מניית קרדיט סוויס נפגעה בשל התחזקות המטבע השווצרי כיון שמרבית עלויות הבנק הן בפרנקים ואילו חלק גדול מהכנסות שמייצר הבנק הוא באירו או דולר, כך אמר המנכ"ל. "הפרנק השווצרי מתחזק וגורם לעלויות גבוהות להכנסות נמוכות, בבנק השקעות יש בעיות עם שער החליפין, רוב ההכנסות והעלויות הם בדולרים אך יש לתרגם את הרווח לפרנקים".

"לקרדיט סוויס יש נוכחות חזקה מאוד גם מחוץ לשוויץ, עלייה בריבית עשויה להתרחש מוקדם יותר מ-20132" אמר. "השוק כיום הוא פסימי מדי", העריך מנכ"ל קרדיט סוויס. "אני מאמין כי צמיחה כלכלית תהיה חזקה במחצית השנייה של השנה, אני אופטימי יותר בהשוואה למרבית הגורמים בשוק", העריך.

כור , המחזיקה בכ-3% מקרדיט סוויס, מכרה לפני כשבועיים מניות הבנק תמורת כ-376 מיליון שקל, ובגין המכירה החברה צופה לרשום הפסד של כ-91 מיליון שקל בדוחות הרבעון השלישי של השנה. סכום זה מצטרף להפסד של 268 מיליון שקל, שבו כור צפויה להכיר באותו רבעון בגין מהלך מכירה שביצעה מוקדם יותר תמורת 918 מיליון שקל.

בסך-הכול נפרדה החברה מכשליש מהמניות שהחזיקה בקרדיט סוויס. כך, בסיכום ביניים של עדכוני השבוע האחרון, הפסדיה של כור לרבעון השלישי ממימוש בפועל של מניות קרדיט סוויס יגיעו לכ-359 מיליון שקל.