המשטרה מזהירה: "גל של התקפות האקרים מארצות ערב"

על רקע המתיחות הבטחונית בין ישראל לחמאס, אך לא רק בגלל זה, מתגברת התופעה של השתלטות האקרים אנטי-ישראליים על אתרים ודפי פייסבוק ישראליים ■ צפו בתמונות המסך

בימים האחרונים, במיוחד על רקע המתיחות הביטחונית בין ישראל לחמאס ולארגוני טרור אחרים, מתגברת התופעה של השתלטות האקרים מארצות ערב על אתרים ודפי פייסבוק ישראליים, מתוך מטרה לשטוח בפני הגולשים הישראלים את האג'נדה הפוליטית שלהם - האנטי-ישראלית, או לשבש את התנועה באתרים הישראליים שחלקם משמשים למטרות פוליטיות או ארגוניות בחברה הישראלית. יצוין, כי התופעה מתרחשת לא רק על רקע ההסלמה האחרונה ביחסי ישראל-חמאס, וכי היא קיימת גם ב"שוטף".

לראייה על התגברות התופעה, משטרת ישראל כתבה בעמוד הפייסבוק הרשמי שלה אתמול: "לכל הגולשים, יש גל של פריצות לעמודי פייסבוק מצד האקרים מארצות ערב, הימנעו מללחוץ על לינקים שאתם לא מזהים וכמובן לא לאשר חברים שאתם לא מכירים".

לאחרונה נפרצו דפי הפייסבוק של מאדינה מילנו ישראל, קיקה ישראל, תאגיד המחזור אל"ה ושלמור תקשורת, וכן הדף של רדיו ת"א.

בחודש יוני נפרצו עמודי הפייסבוק של "גלובס" ומגזין "פירמה" על-ידי האקרים שהשתילו תמונות של מחבלי חמאס בתמונות הפרופיל. ההאקרים השתלטו על העמודים ומנעו גישה של כל גורם מנהל.

אתמול האקרים מצריים תקפו את עמוד הפייסבוק של התאחדות הסטודנטים, ופירסמו פוסטים רבים המשבחים את השתלטותם של צעירים מצריים על השגרירות הישראלית בקהיר ועל הנפת הדגל המצרי מעל השגרירות, כמו גם שריפת דגל ישראל. בהתאחדות ציינו כי הפוסטים היו נגועים באנטישמיות וניאו-נאציות חריפות ואף הציגו את תמונתו של היטלר.

לפני כחודש האקרים פרו פלסטיניים פרצו לאתר הרשמי של ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי), והשתילו תמונה של המצביא הערבי צאלח-א-דין, לצד הכיתוב: "אנחנו האקרים עותומאנים. פרצנו את האתר למען פלסטין. לכו לעזאזל ישראל וארה"ב".

בחודש מאי, נפרצו דפי פייסבוק ישראליים רבים, בינהם דף של "לאומי דיגיטל", והתמלאו בתמונותיו של אוסמה בן לאדן ובסיסמאות כגון: "הערבים והמוסלמים טובים יותר, ציונות זה לחזירים", ועוד. באחת התמונות שהועלו לדף ניתן היה לראות את הכתובת "נפרץ למען פלסטין" מתחת לתמונת בן לאדן.

יצוין, כי השתלטות האקרים לא שמורה רק לארגונים או יחידים פרו-פלסטיניים והיא מתרחשת בכל רחבי הרשת - בגלל הקלות היחסית להגיע דרך האינטרנט והרשתות החברתיות לכמות גולשים ענקית, ובגלל הקלות הטכנית היחסית למי שמקצועי בעניין. נציין את קבוצת ההאקרים אנונימוס שאיימה לאחרונה להפיל את כל רשת פייסבוק, את קבוצת ההאקרים שפרצו למאגרי סוני, לפנטגון בארה"ב, ל-CIA ועוד.