האקרים מצריים תקפו הפייסבוק של התאחדות הסטודנטים

ההאקרים פירסמו פוסטים רבים המשבחים את השתלטותם של צעירים מצריים על השגרירות הישראלית בקהיר ועל הנפת הדגל המצרי מעל השגרירות, כמו גם שריפת דגל ישראל

ההסלמה בדרום במהלך סוף השבוע, שהחלה במסע ההרג על הכביש לאילת והמשיכה במטח ירי טילים על ערים ויישובים, הביאה אמש גם לתקיפת עמוד הפייסבוק של התאחדות הסטודנטים על-ידי האקרים ממצרים.

הבוקר גילו בהתאחדות כי במהלך הלילה פרסמו ההאקרים פוסטים רבים המשבחים את השתלטותם של צעירים מצריים על השגרירות הישראלית בקהיר ועל הנפת הדגל המצרי מעל השגרירות, כמו גם שריפת דגל ישראל.

בהתאחדות מציינים כי הפוסטים היו נגועים באנטישמיות וניאו-נאציות חריפות ואף הציגו את תמונתו של היטלר עם כיתוב שתורגם לעברית בכלי תרגום אוטומטי (ולכן הניסוח השגוי): "הייתי מסוגל להרוג את כל היהודים בעולם, אבל השארתי כמה מהם כל כך בעולם יודע למה". מפעילי עמוד הפייסבוק של התאחדות הסטודנטים הצליחו למחוק את כל הפוסטים מהעמוד ובינתיים ההאקרים לא שבו לתקוף אותו.

מתן קרן, רכז ההסברה של התאחדות הסטודנטים, מספר כי "בשעות הבוקר המוקדמות ביצענו סריקה של עמוד הפייסבוק ולתדהמתנו הופיעו הפרסומים האנטישמיים הללו. זוהי הפעם הראשונה בה אנו נתקלים במחאה מכוערת, בוטה ומסוכנת כל כך. הפוסטים הוסרו באופן מיידי, המפרסמים נחסמו ופעילותם דווחה, כך שתיחסם גם בעתיד".

יש לציין כי באופן שוטף, ובעיקר בתקופות של הסלמה כמו בעת פרשת המשט הטורקי בשנה שעברה, מרבים האקרים מהעולם הערבי לתקוף אתרים ישראלים בארץ ובעולם. רשת פייסבוק הפכה גם היא יעד נוח לתקיפה בשנים האחרונות, כשרק לפני כחודשיים נפרצו עמודי הפייסבוק של "גלובס" ומגזין "פירמה" על-ידי קבוצת האקרים. בחודש מאי נפרצו גם עמודי הפייסבוק של בנק לאומי, מפעל הפיס ורכבת ישראל, ככל הנראה על-ידי קבוצת האקרים בשם Hacked for Palestine. בין הסיסמאות שנרשמו בעמודים אלה נכתב "הערבים והמוסלמים טובים יותר, ציונות זה לחזירים".