אנליסט: "השוק נמצא 40% מעל שוויו ההוגן"

למרות שיותר מ-8.2 טריליון דולר נמחקו מהשווקים מה-22 ביולי, הכלכלן אנדרו סמיטרס ממליץ: "חכו שהשוק יעלה 10% - ואז תמכרו לפני המשך המפולת"

למרות המפולת בשוקי המניות הגלובליים בשבועות האחרונים, הכלכלן אנדרו סמיטרס (Andrew Smithers), המנהל את בית ההשקעות Smithers & Co בריאיון ל"בלומברג", סבור כי השווקים עדיין לא הגיעו לתחתית. לדבריו, ישנה הזדמנות קנייה זמנית, לקראת "ראלי משמעותי" במדד ה-S&P500 , שיצנח לאחר מכן מתחת לרמותיו כיום.

"אני ממליץ למשקיעים לחכות שתיק ההשקעות שלהם יעלו בכ-10% ואז למכור", אמר סמיטרס, שהעריך כי שוק המניות בארה"ב מוערך יתר על המידה בשנת 2000, לפני התפוצצות בועת הדוט.קום שהובילה לצניחה של יותר מ-50% במדדים המרכזיים, תוך שנתיים וחצי. "שוק המניות בארה"ב עדיין מוערך בתמחור-יתר של 40%, למרות המפולת האחרונה", דברי סמיטרס.

"יש סיכוי טוב לראלי זמני בגלל המצב הפיננסי של מרבית החברות בארה"ב, ונטייתן לבצע רכישה עצמית של מניות כשיש להן מזומנים עודפים - מה שמעודד מאד את הסנטימנט של המשקיעים", דברי סמיטרס. "ראלי של 10% יהווה הזדמנות למכור, לפני מפולת נוספת".

דבריו של סמיטרס נאמרים לאחר שיותר מ-8.2 טריליון דולר נמחקו מהשווקים הגלובליים מה-22 ביולי ועד ה-19 באוגוסט, ברקע החששות מהתרחבות משבר החוב באירופה והורדת תחזיות הצמיחה לכלכלת ארה"ב על ידי חלק מהבנקים הגדולים בעולם.