עוד הוכחה לכוחו האדיר של המותג "מנצ'סטר יונייטד"

אלופת אנגליה תהפוך לקבוצת הכדורגל הראשונה בבריטניה שנהנית מהסכם פרסום על מדי האימון של שחקניה: תקבל 4 מיליון ליש"ט בשנה בגין חוזה עליו תחתום עם DHL

הנה סימן לעוצמה הגדולה של המותג "מנצ'סטר יונייטד". הקבוצה האנגלית תהפוך השבוע למועדון הכדורגל הראשון בבריטניה שחותם על הסכם ספונסרשיפ עבור בגדי האימון שלו. "הטיימס" מפרסם כי אלופת אנגליה סיכמה עם חברת התובלה הבינלאומית DHL על חוזה שיכניס לקבוצה כ-4 מיליון ליש"ט בשנה, במסגרתו יתנוסס הלוגו של DHL על מדי האימונים של שחקני יונייטד.

עד כמה סכום החסות משמעותי? מספר קבוצות בפרמיירליג לא מצליחות להגיע להסכם בסדר גודל כזה אפילו מול הספונסריות המרכזיות שלהן: למשל פולהאם, שמקבלת מ-FXPro כ-3.5 מיליון ליש"ט בלבד בעונה עבור חסות מרכזית (פרסום על קדמת חולצות המשחק).

שיתוף הפעולה בין DHL למנצ'סטר יונייטד החל כבר בפברואר האחרון, אז חתמו הצדדים על הסכם שהפך את החברה למובילה הרשמית ברחבי העולם של מוצרי המרצ'נדייז של יונייטד.

הסכמי פרסום על מדי אימון של קבוצות ספורט הן דבר חדש יחסית: בספורט האמריקני למשל, התאפשר רק החל מ-2009 לקבוצות מליגת ה-NFL לחתום על חסויות מסוג זה, על מנת לפתוח אפיק הכנסה חדש לקבוצות הפוטבול. ב-NBA הלכו בעקבות ה-NFL ופתחו גם הם את האופציה לקבוצות למכור פרסום על מדי האימון.