בניו של קדאפי שנתפסו: הכדורגלן, האדריכל והרודן

סעאדי קדאפי היה שחקן כדורגל מקצועני, שעמד בראש פדרציית הכדורגל הלובית ■ מוחמד, הבן הבכור, הסגיר עצמו

כוחות המורדים שסוגרים על משטרו של מועמר קדאפי בלוב עצרו שניים מבניו, סייף אל-אסלאם וסעאדי קדאפי, איש עסקים שהשקיע באחרונה בכמה סרטי קולנוע הוליוודיים, לפי כמה דיווחים מלוב. הבן הבכור, מוחמד, הסגיר את עצמו מרצונו, לפי הדיווחים.

האתר TheWrap דיווח ב-2010 על ברית בלתי רגילה בין המפיק ההוליוודי מטי בקרמן לסעאדי קדאפי, שהפכו לשותפים ב-Natural Selection ("הברירה הטבעית"), חברת הפקות שמתכננת חמישה סרטים ב-20 השנים הקרובות. קדאפי הבן השקיע 100 מיליון דולר בחברה שהשקיעה בשנה שעברה 12 מיליון דולר בסרט "הניסוי" (The Experiment) ומימנה הפקה של סרט מתח בשם Isolation בבימויו של סטיבן קיי. החברה משותקת מאז פרוץ ההתקוממות בלוב בפברואר השנה.

כדורגל מקצועני

סעאדי היה שחקן כדורגל מקצועני, שעמד בראש פדרציית הכדורגל הלובית. לפי כתבת תחקיר ששודרה בערוץ הכבלים האמריקני HBO, סעאדי ניצל את הונה של משפחתו לקניית אחזקות בכמה ממועדוני הכדורגל הגדולים בעולם.

מאז פרוץ המרד נגד קדאפי האב בתחילת השנה, סעאדי חזר ללוב כדי לשמש מפקד הכוחות המיוחדים במשטרו של אביו. לפני כמה חודשים עוד תואר סעאדי בן ה-39 כמוח מאחורי החלטת טריפולי להתפייס עם המערב לפני כמה שנים, ולשנות את דימויה של לוב כמדינת טרור. הוא מעולם לא החזיק במשרה ממשלתית רשמית, וניהל לעיתים תכופות מאבקי כוח עם יתר בני משפחת קדאפי וחוג מקורביה, לפי מקורות אמריקנים ואירופים.

אחיו סייף אל-אסלאם נעזר באנגלית השוטפת שלו, בחינוך הבריטי ובקרן הצדקה על שם קדאפי שניהל, ומילא תפקידי מפתח באירועים ברחבי העולם המוסלמי, באירופה ובארה"ב ב-20 השנים האחרונות.

הוא טיפח גם מוניטין של איש רנסנס ופלייבוי בינלאומי לפני המשבר הפוליטי שפרץ השנה. הוא עבד כאמן וכאדריכל ונראה תכופות בקרב חוג הסילון הבינלאומי במונקו, סן טרופה ומונטנגרו.