רשתות השיווק בדרום מדווחות: הקונים חוזרים לקניונים

הפסקת הירי על יישובי הדרום הוציאה את הציבור מהבית ■ מנכ"ל רשת קו-אופ ישראל: "התושבים משלימים מוצרי מזון וציוד לבית הספר"

הפסקת הירי על יישובי הדרום הוציאה את הציבור מהבית: מאז שעות הבוקר (יום ב'), התעוררה תנועת הקונים ברשתות המזון ובמרכזי הקניות, מקום בילוי מועדף בימי החופש הגדול, וחזרה למספרים הרגילים לימי הקיץ.

"אילת הוכיחה לנו שקשה לעצור את הנופשים בעיר", אמר יוסי צבי, מנכ"ל קניוני ישראל. "גם ביום חמישי, עם האירועים הקשים שהתרחשו בעיר, תנועת הקונים בקניון מלכת שבא לא פסקה. בקניון לב אשדוד משקפת תנועת הקונים את המצב הביטחוני: בימים שישי ושבת ירדה התנועה בכ-20%. מהבוקר אני חשים שהחיים חוזרים למסלולם ועם ישראל חוזר לקניונים".

תנועה ערה ברשתות המזון

גם הילה נוי, מנהלת השיווק של מרכזי ביג, מדווחת על פעילות עסקית ערה נכון להיום: "משעות הבוקר, תנועת הקונים במרכז ביג בבאר שבע מתעוררת לחיים - אבל המספרים עדיין נמוכים יחסית לחודש אוגוסט. אתמול חלק מהחנויות היו סגורות והיום כולן משדרות 'עסקים כרגיל'. גם במרכזי ביג בקסטינה ובקריית גת החנויות פתוחות כרגיל. בשני מרכזי הקניות הללו יש מרחבים מוגנים ושילוט המורה על כך, מה שמעניק לקונים תחושת ביטחון במידה והשקט יופר", אמרה נוי.

במרכז ביג בקריית גת היה אמור להתקיים היום אירוע סוף הקיץ לילדים, עם הפנינג והופעות של אמנים לכ-6,000 איש, אולם האירוע בוטל בהתאם להוראות פיקוד העורף. "היום קיבלנו פניות של תושבים מאוכזבים שביקשו שנקיים את האירוע לאור הפסקת האש". באילת, אומרת נוי, מרכז הקניות עמוס קונים. "לפי מידע שקיבלנו ביממה אחרונה נכנסו לעיר 9,000 תיירים - במרכזי הקניות מרגישים זאת מייד ומהבוקר ביקרו מאות בביג אילת".

ברשתות המזון צפויה תנועה ערה מהרגיל לאחר שרוב הציבור נמנע מיציאה מהבית בימים האחרונים. לדברי רמי מינדל, מנכ"ל רשת קו אופ ישראל, בסניף ממן בבאר שבע גדלה כמות הקונים מאז הבוקר ביחס לכמות הקונים הממוצעת ביום רגיל. "לצד השלמות של מוצרי מזון נחטפים מוצרי חזרה לבית הספר. התחושה היא שרק היום מצב הרוח מאפשר לקונים לחזור ולהתעסק בענייני היום יום".

לדברי גיא פרוביזור, מנכ"ל רשת עדן טבע מרקט, ההערכה היא שעד שעות הערב יגיעו עוד קונים לחנויות וידביקו את הפער לממוצע של יום רגיל".