בדיקת "גלובס" לשנת הלימודים: איך לבחור לפטופ לילדים

לקראת תחילת שנת הלימודים: מה צריך לקחת בחשבון כשבוחרים לפטופ לתלמיד, מדוע כדאי לוותר על אופציית הטאבלט, ומה מציעים הדגמים השונים ■ צג השעה

תקופת החזרה לבתי הספר עמוסה תמיד בקניות רבות של אביזרים לימודיים, אבל היא הזדמנות טובה גם לריענון חלק ממוצרי האלקטרוניקה בהם משתמשים לשיעורי בית ולכתיבת עבודות. יצרניות המחשבים מייעדות קטגוריות שלמות של מחשבים לאנשי עסקים ולגיימרים, כאשר הלפטופים לתלמידים מסתתרים איפשהו בין הדגמים האלו.

הורה שקונה לילדו מחשב לקראת בית הספר, צריך לשאול את עצמו מספר שאלות שיכוונו אותו לקניית הלפטופ הנכון. בראש ובראשונה, הוא צריך להחליט האם הלפטופ הוא מוצר שיישב בבית וינוע רק בסביבתו, או שמדובר במחשב שהתלמיד ייקח גם ללימודים. חשוב להכריע בין השניים, בגלל המשקל וגודל המסך. מחשב שאמור להיות רק בבית, יכול ליהנות ממסך יותר גדול וגם מממשק כבד יחסית כתוצאה מהמסך המרווח. במקרה הזה, למחשבים עם מסך בגודל 15 אינץ' יש בדרך כלל מחיר אטרקטיבי יותר מאשר לניידים עם מסך בגודל 13 אינץ'.

אל תלכו על אייפד

ניידות היא שם המשחק בעולם הלפטופים. צרכנים שרוצים להסתובב עם הלפטופ שלהם, מוכנים לשלם הרבה כסף עבור ניידות שהופכת את הבטרייה לחזקה יותר מבחינת היקף שעות השימוש שלה, וגם מרמת החומרים מהם עשויים המחשב, שמספקת לו משקל קל יותר. אמנם, אם ממש רוצים ניידות, תמיד אפשר לבחור במחשב מסוג נטבוק, שמספק ביצועים נמוכים, אבל כולל מסך בגודל 10-12 אינץ' וגם מציע משקל וגודל שנכנס בקלות לילקוט. אולם, המקלדות שלהם קטנות מעט ולא מספיק מרווחות להקלדות ארוכות, והיכולות שלהם מסתכמות בהפעלה של דפדפן אינטרנט ובעבודה על מעבד תמלילים. הפעלה של משחקים עתירי גרפיקה, לא מיועדת למוצר הזה.

טאבלטים הם עוד קטגוריה שנוצרה בשוק המחשוב הנייד. הטאבלטים, ובראשם האייפד של אפל, מציעים לצרכנים יכולת מוצלחת מאוד בגישה לאינטרנט, משחקים, סרטים ומוזיקה. הבעיה היחידה מבחינת ההורים, היא שמדובר בעיקר למוצרים להנאה או לצריכה של תוכן, ולא ליצירה שלו. כנראה שעדיין רחוק היום שבו בתי הספר יחליפו את כל הספרים בטאבלטים המשמשים כקוראים אלקטרוניים, ולכן, האייפד אמנם יספק הרבה הנאה לילד, אבל את שיעורי הבית הוא עדיין יצטרך לעשות על מחשב שמגיע עם מעבד תמלילים.

כדאי גם לדעת, שלמרות שטאבלט נתפס כגאדג'ט ולא כמחשב נייד רציני, הוא אינו זול. מחירו של אייפד 2, הכולל מסך בגודל 9.7 אינץ', חיבור אינטרנט אלחוטי וזיכרון פנימי בנפח 16 ג'יגה, עומד על 2,250 שקל. המתחרה שלו, מוטורולה Xoom, המגיע עם מסך בגודל 10.1 אינץ' וזיכרון פנימי בנפח 32 ג'יגה, עולה 2,600 שקל. במחירים האלו, עדיף לקנות מחשב נייד. אמנם יש גם טאבלטים קצת יותר זולים, למשל הגלקסי טאב P1010 של סמסונג, הנמכר ב-1,900 שקל בלבד, אולם מדובר במכשיר עם מסך יחסית קטן של 7 אינץ', שקצת פוגע בחוויה.

ניידים שכדאי לשים לב אליהם
 ניידים שכדאי לשים לב אליהם

למי שמעדיף נטבוקים
 למי שמעדיף נטבוקים