חברת מחשוב הענן הישראלית וואנובה גייסה 10 מיליון דולר בגיוס פנימי

המשקיעות הן קרנות ההון סיכון כרמל, גריילוק ואופוס האמריקנית החברה עוסקת במחשוב ענן

חברת מחשוב הענן הישראלית Wanova השלימה סבב גיוס הון שני פנימי בהיקף של 10 מיליון דולר. בסבב השתתפו כל משקיעי החברה הקודמים - קרנות ההון סיכון הישראליות כרמל ונצ'רס וגריילוק ונצ'רס והקרן האמריקנית אופוס קפיטל. וואנובה נחשבת לחברה חמה בתחום הענן, ונראה שהמשקיעים שלה בחרו לא להכניס משקיעים חדשים כדי לא לדלל את חלקם.

החברה הוקמה בשנת 2008, והיא מפתחת טכנולוגיה המאפשרת ניהול מחשבים אישיים באמצעות מחשוב ענן. בדירקטוריון שלה יושב שלמה דברת.

לוואנובה יש פטנט שאושר לפני חודש, ובעזרתו היא מציעה לארגונים כלים לניהול יעיל של תחנות קצה. כך, היא מציעה מחשב אישי כשירות, כלומר חבילת יישומים ותוכנות במודל של שירות.

הוזלה משמעותית של עלויות

המוצרים של החברה מאפשרים ניהול מערך IT מבוזר אך גם שחזור ותיקון מרחוק של מחשבים אישיים, לרבות יישומים, קבצים והתאמות אישיות של מערכת ההפעלה. המערכת של וואנובה מאפשרת גם הרצת יישומים על המחשב האישי והפעלתם גם כשהמחשב מנותק מהאינטרנט.

סבסטיאנו טברוטו, מנכ"ל החברה, אמר כי היא נהנית מקצב צמיחה מואץ, וגיוס ההון יאפשר לחברה לספק את הדרישה למוצריה.

"הצמיחה המואצת שלנו נובעת מכך שאנו מספקים פתרון מקיף לנקודות תורפה שמהן סובלים ארגונים. ההשקעה תסייע לנו לאפשר לספקי השירותים והארגונים פתרון שיביא להפחתת עלויות ויאפשר לצוות ה-IT להתמקד בפרויקטים אסטרטגיים, במקום לנהל כל מחשב בנפרד", אמר.

בחברה טוענים כי השירות שלה מוזיל את עלויות המחשוב בארגונים גדולים וקטנים באופן משמעותי. המערכת מרכזת את התוכן המלא של כל מחשב אישי במרכז הנתונים הארגוני, לצורך ניהול התוכן והגנה עליו. הארכיטקטורה הטכנולוגית מאפשרת לחברות לצמצם את עלות התפעול הכוללת של המחשבים האישיים, תוך שיפור משמעותי של תפקוד מערכות המידע בארגון.

מלבד וואנובה, בישראל פועלות חברות נוספות בתחום כמו גיזמוקס, שמציעה גם היא כלים לניהול יישומים ברשת על הענן. בנוסף, באחרונה החלו ענקיות וירטואליזציה כמו סיטריקס ו-VMware לבחון את התחום, כאשר רק השבוע סיטריקס רכשה את חברת RingCube האמריקנית, שמאפשרת יכולות פרסונליזציה על דסקטופ וירטואלי. סכום העסקה לא פורסם.