ליף: "טרכטנברג - תתפטר; נתניהו - כנס מיד את הכנסת"

(עדכון) - מנהיגת מחאת האוהלים במסר חד לנתניהו: "20 ועדות ריקות מתוכן הקים רה"מ בימי כהונתו. ועדת טרכטנברג מטעה את הציבור" ■ קוראת להרחיב את הגירעון כדי לענות לדרישות המפגינים

מטה המאבק של מחאת האוהלים כינס היום (ד') מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב כדי לחשוף את רשימת הדרישות שגיבשו במהלך השבועות האחרונים. לאחר אי-בהירות סביב השתתפות נציגי הסטודנטים במסיבת העיתונאים, נודע כי איציק שמולי יו"ר ההתאחדות הארצית, לא הגיע למסיבת העיתונאים. ייתכן שהדבר מצביע על פילוג בקרב מנהיגי המחאה. שמולי יישא דברים בכנס על יוקר המחיה שייערך באוניברסיטת ת"א, בחסות "גלובס". (לסיפור המלא - לחצו כאן)

מלבד תנוער "דרור ישראל" ונציגת מובילי מחאת האוהלים דפני ליף, במסיבת העיתונאים השתתפו נציגי מאהלים שונים מרחבי הארץ: ירושלים, באר שבע, בית שמש, ראשון לציון, בת-ים ועוד, וגם נציגי תנועות הנוער, נציגת מאבק ההורים, נציג שיוויון עכשיו, נציג תנועת עמי, נציג מחאת החקלאים, נציג מחאת הדלק ויוקר המחיה, ועוד.

"לפני כחודשיים חל שינוי תודעתי עמוק בחברה הישראלית", אמרה ליף. "מאות אלפים יצאו לרחובות ואוהלים הוקמו בכל הארץ. כיצד הגיב לזה רה"מ? ניסה לפורר את המחאה. העביר את חוק הוד"לים והעלה את תעריך החשמל. כשראה שהמחאה מתרחבת בכל הארץ ועוד ארגונים מצטרפים - הוא הקים ועדה. 20 ועדות ריקות מתוכן הקים רה"מ בימי כהונתו. ועדת טרכטנברג מטעה את הציבור. בעוד הציבור ממתין לישינוי אמיתי לוועדה אם המנדט או המכות לבצע שינוי זה".

ליף המשיכה לתקוף את ועדת טרכטנברג וקראה להרחבת הגירעון כדי לממן את דרישות המפגינים, כמו גם להחזרת הכנסת מפגרה: "ללא החזרת הכנסת מפגרה לא ניתן יהיה ליישם החלטות הוועדה. שמירה על מסגרת התקציב תוביל לכך שהסכומים יהיו קטנים וחד-פעמיים, ללא השלכה לשנים הבאות. תחושתנו שהוועדה הזו היא טלאי שנועד למוסס המחאה. כמו שניסה רה"מ לשכנע את הסטודנטים לעזוב את המאבק, כך גם הוועדה הזו מנסה להרגיע".

"אנו קוראים לפרופ' טרכטנברג להתפטר ולא להיות שותף להונאה הזו. העם דורש שינוי עמוק. אנו מצפים לשינוי אמיתי. בשבת נקיים עצרת המונים בת"א ונקרא לרה"מ להקשיב לנו. לא רוצים להפיל שלטון או להקים מפלגות. אנחנו רוצים שתחזיר את חברי הכנסת והשירם מחופשות. כנס את הממשלה הגדולה ביותר בתולדות המדינה ועשו מעשה אמיץ בפוליטיקה. בשבת יהיו עצרות נוספות מקומות אחרים בארץ. ללא צדק חברתי בפריפריה לא יהיה צדק חברתי בישראל.

"ראש הממשלה, עם צעקת הצדק החברתי של מאות האלפים לא הצליחה לרכך את לבבך - ביום שבת העצרת תהיה רק הכנה לשבת שאחריה. המוני בית ישראל יצאו בשבת לאחר מכן לרחובות באירוע המחאה הגדול ביותר בתולדות המדינה", דברי ליף.

בזמן מסיבת העיתונאים התפרץ אחד מיושבי האוהלים ואמר: "תתייעצו עם 60 המאהלים שיושבים כבר זמן ארוך לפני שאתם מציגים מסמך זה או אחר".

נציגת מאבק ההורים אמרה במסע"ת כי "לא ניתן יד לפרורים. לא ניתן ידנו להפרד ומשול. אם ההורים יקבלו משהו על חשבון ארגון אחר - לזה לא נסכים. אסור להסיט תקציבים מקבוצה אחת לשנייה. לא בשביל זה יש כל כך הרבה אנשים שתומכים במאבק הזה. אנו דורשים את פתיחת התקציב והצבעה מחדש על תקציב 2012 כתקציב חברתי חדש. אנו קוראים להגדלת התקציב. בעשור האחרון הוצאה רק הלכה וירדה, צריך להגדיל אותה. יש חוק חינוך חינם מגיל 3 - הוא קיים אבל מבוטל כל פעם בחוק ההסדרים; וכמוהו חוקים חברתיים נוספים. הממשלה לא יכולה להמשיך ולבטל חוקים שנה אחרי שנה".

זאב גראואר, נציג מחאת הדלק ויוקר המחייה, אמר כי "נדמה שהממשלה החליטה לנטוש את האזרחים. שר האוצר מתפאר בצמיחה בעוד חשבונות הבנק שלנו נעלמים. נמשיך לצאת לרחובות להזכיר לממשלה שאותנו האזרחים לא ניתן לכופף. אנו קוראים לראש הממשלה שתתעורר ותקשיב לעם אותו אתה צריך להנהיג. אנחנו כאן כדי לתת ולא לקחת אבל עוד מעט לא יהיה יותר מה לתת. השעון מתקתק וסיר הלחץ עומד להתפוצץ".

ביום א' תצאה שיירה מסינימה סיטי לב"ש כדי להביע סוליריות עם החזית הדרומית.

משה כהן, נציג מאהל בת ים, אמר כי" אין לאנשים איפה לגור. אין לאנשים אוכל. אין לי כסף לשלוח ילד לגן. מדברים על מספרים? צריך לעזור לאנשים - תתעוררו אנשים, אין לנו מה לאכול. בלי מים, אוכל חשמל ושירותים. אני לא סוגר שבועיים, לא רק את החודש".

זכריה צברי נציג מאהל בית שמש: "שבעה שבועות אנחנו במאהל. אני קורה לביבי וחבריו: בהתחלה התעלמתם, אחר כך זלזלתם. אנחנו עדיין כאן. בבית שמש היום זוגות צעירים לא יכולים לקנות בית. גרים אצל ההורים. זה קורה בכל הארץ. רבים על השירותים. יש שטחים ואדמה אבל בונים רק לסקטור אחד. שירתנו בצבא. ככל שתזלזל בנו יותר נפגין יותר. אנחנו נתחשבן איתך בקלפי ביבי".

גד הרן מתנועת עמי: "יש כאן תנועות שפועלות כבר שנים ועכשיו תודעת הציבור התעוררה. כולנו דורשים צדק חברתי. נושא הדיור הוא הכי אקוטי עכשיו. במיוחד נושא הדיור הציבורי. אנשים גרים בדירות מתפוררות. אני רוצה להזהיר את כולם. עלולים לפזר צ'קים ללא כיסוי. אנחנו כאן גם לבדוק את קיום ההבטחות".