לראות ולהיראות: קבלו את הדמויות הגבריות הכי אופנתיות על המסך

חודש ספטמבר מסמן את יריית הפתיחה לקראת העונות החדשות של הסדרות הפופולריות ■ לצד הדרמה, חלקן מבטיחות גם את תצוגות האופנה הכי שוות בטלוויזיה

הנוכל האלגנטי. "צווארון לבן"

ניל קאפרי (מתיו בומר) הוא אחד הנוכלים המוכשרים בעולם, בעיקר בתחום האמנות. הוא מקסים, סקסי וחלקלק, והוא נמצא שנים במשחקי "חתול ועכבר" עם ה-FBI.

כנוכל אלגנטי, סגנון הלבוש המחויט והמוקפד שלו משולב תמיד עם קריצה אופנתית. כך הוא משלב בנונשלנטיות בין כובעים, עניבות סקיני וחליפות טרנדיות שתפורות היטב למידותיו ומשוות לו מראה מכובד שמסוגל בקלות לתעתע.

קרימינל שיק. "אימפריית הפשע"

קרימינל שיק מסתמן כדבר הבא בעולם האופנה, אם כי לא בטוח שהמילה שיק מתאימה במקרה הזה. בכל זאת, עידון היא המילה האחרונה שעולה על הדעת כשחושבים על מפגשי עבריינים. מצד שני, בעולם שבו סוגדים לסופרנוס ומדקלמים את משפטי המפתח מהסנדק, לעבריינים יש אפיל אופנתי.

עובדה, כשצופים בסדרת הפשע המופתית מבית HBO, בדמויות כמו נאקי תומפסון (סטיב בושמי, מימין) ובצא'קי ווייט (מייקל קנת וויליאמס, משמאל) המנהלים ביד רמה את אימפריית הפשע של שנות ה-20 בארצות הברית על רקע תקופת היובש, אי-אפשר להתעלם מהסטייל המוחצן, המדויק והמופלא, שרק עושה חשק לחזור לתור הזהב האופנתי של העשור ההוא.

התלבושות של ווייט נראות מוקצנות אפילו יותר, כשלחליפות הפסים והמשבצות הצבעוניות הוא מוסיף מעילי פרווה, פפיונים בשלל צבעים, וכמובן - ממחטה.

גוד לאק צ'אק. "אחת שיודעת"

כבר בעונה הראשונה של הסדרה הפופולרית, המביאה את קורותיהם של צעירים ניו יורקים כריזמטיים ומניפולטיביים, הפכה הדמות של צ'אק בס, הילד הרע והעשיר של החבורה (המשוחקת היטב על-ידי אד ווסטוויק) למיתולוגיית סטייל.

כבר בהתחלה יצרה דמותו באזז היסטרי בעולם האופנה; ובהמשך אף הושק אתר באינטרנט תחת השם "מה לבש צ'אק", המספק הזדמנות לעקוב אחרי המראה הפרפי (מלשון prep school, מראה קולג' מסוגנן) המושלם ולקבל קצת השראה ללבוש מהגבר הכי דאנדי שנראה לאחרונה על המסך.

שיעור בסטייל. "גלי"

וויל שוסטר (מתיו מוריסון), כוכב הסדרה המוזיקלית ששיגעה את אמריקה, הוא המורה האופטימי לספרדית בבית הספר מקינלי שבאוהיו, שנגד כל הסיכויים מחליט להחזיר את ימי התהילה של מועדון הזמרה של בית הספר.

שוסטר, שנראה יותר כמו גרסה מבוגרת לג'סטין טימברלייק, הוא עוד חובב של הסגנון הפרפי-קז'ואל הפופולרי, המשלב בין הלוק הפרפי המוקפד (המזוהה עם ילדי העשירים האמריקאים מהפרברים), לאופנת רחוב עם פריטי לבוש כמו ג'ינס, חולצות משובצות ועניבות, ופריטים משלימים כמו משקפיים בעלי מסגרת שחורה ועבה.

לפרק את ארי. "הפמליה"

בניגוד לארי גולד (ג'רמי פיבן), סוכן הכוכבים הקריזיונר, השנון והחלקלק שמציג סטייל משובח ומהוקצע - חליפות מעצבים, מכנסיים מחויטים ועניבות מעניינות - דווקא לויד (רקס לי), העוזר האישי שלו והדמות המוקצנת ביותר בסדרה, מפגין כישורים אופנתיים מעניינים.

חיבתו לפפיונים עם טקסטורות, כמו גם הסריגים הצבעוניים והחולצות המחויטות היפות, מחזקות היטב את הדמות הצבעונית, ההומוריסיטית והמשעשעת הזו. רק חבל שלא נראה עוד ממנו ומשאר הכוכבים, מאחר שהעונה הנוכחית היא גם האחרונה בסדרה הזו.

דון לשלטון. "מד מן"

מאז "סקס והעיר הגדולה" לא נראה על המסך סטייל כה מוקפד, מושקע ומעניין כמו זה של הדמויות במד מן, סדרה שהאופנה מעניינת בה לא פחות, ואולי אף יותר, מהעלילה.

רבות כבר נכתב על דון דרייפר (ג'ון האם), הגבר המאצ'ואיסטי, השרמנטי וכובש הלבבות עם התסרוקת המוקפדת, החולצות המעומלנות, העניבות, וכמובן עם הסיגריה והמשקה האלכוהולי ביד - כל אלה יוצרים את אחת הדמויות הגבריות המושלמות על המסך הקטן.

בעונה האחרונה קם לו מתחרה אופנתי בגרסה בריטית לא פחות מהוקצעת, מתוחכמת ומעניינת - ליין פרייס (ג'ארד האריס) המצטיין בחליפות שלושה חלקים, בצבעוניות אחרת ובקולקציית משקפי ראייה מרשימה מאוד. אף על פי שהסדרה תוכננה לעלות בספטמבר, העונה החמישית צפויה לעלות רק במארס. ניאלץ להמתין בסבלנות.