הערכות: נושי אגרקסקו בדרך לוותר על 85%-90% מהחוב

מחר בשעה 18:30 תתקיים אסיפת נושים לא מובטחים בת"א על מנת להצביע בעד או נגד טיוטת ההסדר המוצע ■ החברה חייבת לנושיה מעל חצי מיליארד שקל, מהם עשרות מיליוני אירו לבנקים ישראליים

הערכות בשוק ההון: חברת אגרקסקו העוסקת ביצוא תוצרת חקלאית בדרך לתספורת של 85%-90%. החברה, הנמצאת בבעלות המדינה (30.3% מהמניות ורוב בדירקטוריון), מועצת הצמחים ומועצות‎ ‎חקלאיות נוספות (58.7%) ותנובה (11%), חייבת עשרות מיליוני אירו לחמשת הבנקים הגדולים בישראל, עוד מיליוני אירו לעובדים ולרשויות מקומיות וכ-139 מיליון אירו לנושים רגילים.

מחר בשעה 18:30 תתקיים אסיפת נושים לא מובטחים במלון דן פנורמה בת"א על מנת להצביע בעד או נגד טיוטת ההסדר המוצע. בשלב זה, אין ודאות שקבוצת כסלו, הקבוצה המובילה שהציעה להשקיע בחברה, תעשה זאת.

כסלו, שבשליטת צביקה גרינברג, הציעה לרכוש את אגרקסקו תוך העסקת 150 עובדים: 35 מיליון שקל ישולמו ב-7 תשלומים ועוד 55 מיליון שקל ישולמו בהמשך כאחוז מרווחי החברה ובסך הכול השקעה של 90 מיליון שקל.‏

נזכיר כי בסוף יוני השנה נתנה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ורדה אלשיך צו הקפאת הליכים נגד החברה, ומינתה את שלמה נס כנאמן לחברה במהלך תקופת ההקפאה.