70 שחקני NBA ישתתפו בליגה פרטית בלאס וגאס

עוד מהשפעות השביתה: שחקנה של לוס אנג'לס לייקרס, לוק וולטון, חתם כעוזר מאמן במכללות; שני שחקנים (צ'ייס בודינגר וקווין לאב) עברו לכדורעף

אחרי שכמה מכוכבי ה-NBA ניצלו בחודש האחרון את השביתה בליגה כדי להשלים הכנסה במשחקי ראווה במזרח הרחוק, תחל בחודש הבא לפעול ליגה פרטית בלאס וגאס שבה יטלו חלק כ-70 שחקנים מהליגה.

את הליגה תפעיל החל מאמצע ספטמבר Impact Basketball, חברה פרטית שמתמחה בארגון מחנות כדורסל, ובין היתר ישתתפו בה כוכבי ה-NBA כפול פירס (בוסטון), צ'ונסי בילאפס (ניקס), ג'ון וול (וושינגטון וויזארדס), אל הרינגטון (דנבר נאגטס). במסגרת הליגה יתקיימו מדי יום שני משחקים.

מלבד מציאת פתרונות זמניים כגון אלו, או מעבר של שחקני NBA לאירופה, חלק מהשחקנים ב-NBA ממשיכים למצוא אפשרויות תעסוקה חלופיות: לוק וולטון (בתמונה), שחקן לוס אנג'לס לייקרס שמחזיק בחוזה לשנתיים הבאות בקבוצה בגובה 11.5 מיליון דולר, מונה לעוזר המאמן של קבוצת המכללות ממפיס טייגרס, עם סעיף יציאה ברגע שהשביתה בליגה תסתיים; צ'ייס בודינגר, הפורוורד של יוסטון רוקטס, הצטרף לליגת המקצוענים בכדורעף חופים; וגם קווין לאב ממינסוטה טימברוולבס החליט על מעבר זמני לכדורעף חופים והצטרף לתחרות למקצוענים במנהטן ביץ'.

בעיה נוספת שנוצרה סביב השביתה בליגה היא חוסר הפעילות באולמות. בכמה מהערים בארה"ב, משחקי ה-NBA אחראים לנפח פעילות של 40%-45% באולמות במהלך השנה כאשר הממוצע של אירועי ה-NBA מתוך נפח הפעילות הכולל עומד על 25%.

לפי סוכנות הידיעות "בלומברג", השביתה בליגה תביא לאובדן הכנסה ישיר של כמיליארד דולר ממכירת כרטיסים בלבד, במידה ועונת 2011/12 לא תתקיים. ניו יורק ניקס, למשל, מכניסה בכל משחק במדיסון סקוור גארדן כמיליון דולר ממכירת כרטיסים בלבד, והעונה תוכננה העלאה של 49% במחירי הכרטיסים כדי לעמוד בעלויות השיפוץ של הגארדן שצפויות להגיע ל-850 מיליון דולר.

בלוס אנג'לס הבעיה היא כפולה - שם מארח הסטייפלס סנטר את שתי הקבוצות של העיר, הלייקרס והקליפרס. ב-2009 התקיימו בסטייפלס סנטר 246 אירועים בסך הכל, מתוכם 101 משחקי NBA.