חברות הסלולר יבקשו את אישור הלקוחות לחבילות שירותים

על-פי הרפורמה של משרד התקשורת, החברות הסלולריות חייבות עד 13 בספטמבר לשלוח לכל הלקוחות טופס ייעודי, על מנת לקבל את הסכמתם לקבלת שירותי ערך מוסף

הרפורמה הבאה בשוק הסלולר תגרום למהומה גדולה בטווח הקצר, אבל היא נחוצה ונדרשת מאין כמוה. החברות הסלולריות החלו בימים האחרונים לפנות ללקוחות בטלפון או דרך חשבונות הסלולר (כל אחת בדרכה) ולבקש מהמנויים למלא אחר דף השירותים שהוא מבקש לקבל. על פי הרפורמה של משרד התקשורת, החברות הסלולריות חייבות עד 13 בספטמבר לשלוח לכל הלקוחות טופס ייעודי. לקוח שלא ימלא את הטופס או שיביע את רצונו בשיחת טלפון, ייחסם לכל השירותים המוגדרים כשירותי ערך מוסף מלבד קבלה והוצאת שיחות וגלישה באינטרנט.

"שגיאות" יקרות

המהלך בא למנוע אחת ולתמיד את התופעה הפסולה לפיה לקוחות רבים משלמים על שירותי ערך מוסף מבלי שנתנו את הסכמתם המפורשת לכך. הדבר הוביל ל"שגיאות" שמניבות לחברות הסלולריות עשרות מיליוני שקלים בשנה - הלקוחות שלא תמיד מודעים לכך, או שאינם עוקבים אחר חשבונות הסלולר שלהם, ממשיכים לשלם עבור שירותים שלא בקשו או שלא הזדקקו להם.

במסגרת היוזמה של המשרד, הלקוחות יקבלו טופס ייעודי ויתבקשו למלא אותו ולהחזירו בתוך חצי שנה. במידה ולא יעשו כן, ייחסמו כל שירותי הערך המוסף שהם רגילים לקבל ואז הם יצטרכו לפנות למוקדי החברות על מנת להביע את רצונם מפורשות לגבי השירות בו הם מעוניינים. שירותי הערך המוסף עליהם מדובר הם שירותים כמו חידונים למיניהם, הצבעות דרך המכשיר הסלולרי שמחויב לרוב בתעריף מופקע, אסטרולוגיה, "טיפים יומיים" וכו'.

לקוחות חדשים שמצטרפים לחברה גם יידרשו למלא את הטופס מיד עם הצטרפותם, כדי למנוע אי נעימויות ומחלוקות עם החברה ולהסדיר את השירותים שהם מקבלים.

מבחינת החברות הסלולריות מדובר בכאב ראש גדול, שכן סביר להניח שלקוחות רבים יגלו שהם משלמים על כל מיני שירותים שמעולם לא הזמינו ולכן גם יבטלו אותם.