הופסק המסחר במנופים: בן זקן מעביר השליטה לשותפיו

שותפיו של ג'קי בן זקי למנופים פיננסים, אברהם נניקשווילי ומרכוס וובר, ירכשו את כלל החזקותיו (11.5%) בחברה שייסד ■ הרכישה תתבצע במחיר המשקף פרמיה של 20% למניית מנופים

המסחר במניית מנופים פיננסים הופסק הבוקר עם פתיחת המסחר בבורסת ת"א, רקע דיווח של החברה לבורסה על הסכם למכירת מלוא החזקותיו של ג'קי בן זקן בחברה, לשותפיו אברהם נניקשווילי ומרכוס וובר. ב"גלובס" נחשף לפני כשבוע כי בן זקן בדרך החוצה מהחברה שייסד, על רקע נפילה של כ-30% בשווי מניותיה בשבועות האחרונים. (לסיפור המלא)

על פי ההסכם, ירכוש מרכוס וובר מבן זקן 94.2 מיליון מניות (8.9% ממניות מנופים) תמורת 75.41 מיליון שקל. אברהם נניקשווילי ירכוש מבן זקן את יתרת החזקותיו - 27 מיליון מניות - תמורת 21.61 מיליון שקל. מחיר הרכישה משקף תמורה של 0.8 שקלים למניה - פרמיה של כמעט 20% על מחיר הנעילה של המנייה אמש, בסיום המסחר בת"א (0.67 שקלים).

עם השלמת העסקה ירכשו וובר ונניקשווילי את מלוא החזקותיו של בן זקן (11.5%) במנופים, כאשר וובר יגדיל החזקותיו ל-44.8% ונניקשווילי יחזיק בכ-24% מהחברה.

נזכיר כי ‏בן זקן ונניקשווילי סיכמו בעבר על רכישת חלקו של וובר בחברה (המחזיק כ-40% מהמניות טרם העסקה) לפי שווי של יותר ממיליארד שקל, אך נסוגו מהרכישה בעקבות קריסת מניות מנופים. כעת, ירכוש וובר כשני שליש ממניות בן זקן ואילו נניקשווילי (המחזיק טרם ההסכם בכ-21.3% מהמניות) ירכוש את היתרה.

בכפוף להשלמת העסקה, יתפטרו בן זקן ויוסי ארד מכהונתם כדירקטורים בחברה ובחברות בנות שלה.

ממשרד דן-אורן, שהחל לייצג את איש העסקים מרכוס וובר, נמסרה תגובתו: "כפי שהצהרתי בעבר, מבחינתי, ההשקעה במנופים פיננסיים היא השקעה בחברת נדל"ן יציבה לטווח ארוך. בצענו בדיקת נאותות ארוכה, טרם ההשקעה בחברה והגענו למסקנה שמדובר בחברה עם פוטנציאל גדול. יש לי אמון רב במנופים פיננסיים ובכלכלת ישראל ולכן החלטתי להגדיל אחזקותיי בגרעין השליטה בחברה".