מחאה חברתית? יוקר מחייה? "מעריב": שר הביטחון ברק ביקש לשדרג לאאודי A8 במחיר 2,000,000 שקל

לשכת שר הביטחון פנתה לאחרונה למנהל הרכב הממשלתי במשרד האוצר בבקשה לשדרג את רכבו של השר אהוד ברק מאאודי A6 לאאודי A8 ■ האאודי A6 עולה "רק" 400,000 שקל ■ אנשי משרד הביטחון קיבלו ממשרד האוצר תשובה שלילית ■ משרד הביטחון: "זו טענה שקרית"

מישהו דיבר על שינוי סדרי עדיפויות? דווקא בשיאה של המחאה החברתית, פנו לאחרונה אנשיו של שר הביטחון אהוד ברק למנהל הרכב הממשלתי במשרד האוצר, כדי לבדוק את האפשרות לשדרג את רכב השרד שלו - לרכב בדרגה הגבוהה ביותר בשירות הציבורי: אאודי A8 יוקרתי, שעלותו נאמדת בכ-2 מיליון שקל. כך מדווח הבוקר (ה') העיתון "מעריב".

כיום נוסע ברק ברכב יוקרתי לא פחות, אאודי A6, בשווי של כ-400 אלף שקל, אותו מקבלים שרי הממשלה ושופטי בית משפט העליון. ואולם ברק, ששימש בעברו כראש ממשלה, פנה לאחרונה למנהל הרכב באוצר בבקשה לבדוק האם הוא עונה לקריטריונים המגיעים לו על פי חוק - קבלת רכב מסוג אאודי A8, לו זכאים רק ראשי ממשלה ונשיאים לשעבר.

האוצר דחה את הבקשה

על פי הדיווח ב"מעריב", שיחה ראשונית התנהלה בין אנשי משרד הביטחון לאנשי מנהל הרכב הממשלתי באוצר, ולאחריה קיבלו אנשי משרד הביטחון תשובה שלילית.

דובר משרד האוצר אמר בתגובה לידיעה: "לא הוגשה למשרד כל פנייה רשמית בנושא". ממשרד הביטחון נמסר: השר ברק לא פנה ולא ביקש לשדרג את רכבו, זו טענה שקרית. מי שאחראי על הרכב בו נוסע השר זו מחלקת הרכב במשרד הביטחון בשיתוף היחידה לאבטחת אישים של השב"כ, בהתאם לצרכי ביטחון. בכל פעם נשלח לשר רכב אחר, בהחלטה שכלל אינו שלו ומונעת מצרכי ביטחון בלבד.