ג'ייב הגישה תשקיף להנפקה של 100 מיליון דולר בנאסד"ק

חברת התוכנה האמריקנית Jive Software, שרכשה לאחרונה את אופיסינק הישראלית, תצא להנפקה ראשונה בוול סטריט ■ ג'ייב מפתחת תוכנה לרשתות חברתיות עבור ארגונים

חברת התוכנה האמריקנית Jive Software, שרכשה לאחרונה את אופיסינק הישראלית, תצא להנפקה ראשונה בנאסד"ק. אתמול הגישה החברה תשקיף לצורך גיוס של 100 מיליון דולר לפי שווי שלא פורסם.

ג'ייב ממוקמת בפאלו אלטו, שבקליפורניה והיא מפתחת תוכנה לרשתות חברתיות עבור ארגונים. מאז הקמתה ב-2001 היא גייסה 57 מיליון דולר מהקרנות האמריקניות סקויה, המחזיקה ב-36.2% מהחברה וקליינר פרקינס קופילד ובאייר, המחזיקה בה 14.2%.

על-פי התשקיף, מנכ"ל החברה טוני זינגלה, בעבר מנכ"ל מרקורי, מחזיק ב-7.6% מהמניות. במטרה להאיץ את קצב צמיחתה לקראת הנפקה ראשונה, רכשה ג'ייב מאז ינואר 2010 שלוש חברות. ביוני השנה היא רכשה את אופיסינק הישראלית בעסקת מניות שהוערכה ב-23 מיליון דולר.

"עבודה משותפת של שנה"

אופיסינק הוקמה בשנת 2008 בידי האחים אודי ורועי ענתבי, שכיהנו כמנכ"ל וסמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה, בהתאמה החברה גייסה מיליון דולר, בין השאר מקרן ורטקס; קרן GTD האמריקנית; ויובל נאמן, שותף בקרן השקעות Trilogy. החברה פיתחה סרגל כלים לסנכרון בין מסמכים בסביבת מיקרוסופט לסביבת העבודה של גוגל Google Apps.

מאט טאקר, המנהל הטכנולוגי בג'ייב, אמר באחרונה ל"גלובס" כי, "רכשנו את אופיסינק במטרה לאחד את המוצרים, אבל לא לבלוע את החברה". טאקר הוסיף כי, "הצוות המקורי יישאר והמטרה שלנו היא להקים מרכז מו"פ משמעותי בישראל".

אודי ענתבי, שהיום מכהן כסגן נשיא בכיר בג'ייב הוסיף: "למנכ"ל ג'ייב יש היכרות עם השוק הישראלי. הוא הביא ממרקורי אנשי מכירות טובים. הקשר נוצר כשכתבנו לג'ייב, בשלבי הקמת החברה, כדי לשמוע את דעתם על המוצר שלנו. עבדנו שנה בשיתוף פעולה".

באפריל השנה רכשה ג'ייב את חברת Proximal Labs, ובינואר 2010 את חברת FilterBox, שמפתחת כלים לניתוב תנועה ברשתות חברתיות ובאינטרנט.

"מטרת הרכישות הייתה להאיץ את הצמיחה באמצעות מיזוג עם חברות אחרות", אמר טאקר, "כדי להוביל את שוק הרשתות החברתיות, אנחנו צריכים לחדש כמה שיותר מהר. אופיס ואימייל הן לא הדרכים היחידות לתקשר".

לפי התשקיף שהגישה החברה, ג'ייב עדיין מפסידה. בששת החודשים הראשונים של שנת 2011 היא דיווחה על הפסד של 30 מיליון דולר, והכנסות של 34 מיליון דולר.

בתשקיף נכתב כי החברה לא תהיה רווחית בשנים הקרובות. בששת החודשים הראשונים של 2010 החברה דיווחה על הכנסות בהיקף של 19.2 מיליון דולר והפסד של 13.2 מיליון דולר. בשנת 2010 החברה דיווחה על הפסד של 27.6 מיליון דולר.