הליגה הערבית למצרים: הסכם השלום עם ישראל לא קדוש

מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, אומר למצרים כי יגלה הבנה למהלך של ביטול הסכמי השלום עם ישראל ■ "אם צד אחד מפר את ההסכם, מותר לצד השני לבחון את ביטולו"

התבטאות חריפה של מזכ"ל הליגה הערבית: נביל אל-ערבי, אומר היום (ו') כי יבין את מצרים אם תפר את הסכם השלום עם ישראל. "אם צד אחד מבצע הפרה מהותית של ההסכם, מותר לצד השני לבחון אפשרות לבטלו או לשנותו", אמר המזכ"ל בראיון לערוץ אל-ערביה. הוא הוסיף: "הסכמים אינם קדושים. זה לא הקוראן או הברית החדשה". כך מדווחים בגלי צה"ל.

אל-ערבי, שכיהן עד לאחרונה כשר החוץ המצרי, הוסיף כי נשיא מצרים המודח, חוסני מובארק, הבליג במהלך שנות כהונתו על הפרות של הסכם השלום מצד ישראל. "בעידן מובארק איש לא העמיד את ישראל על חומרתן של הפרות ההסכם. ישראל ביצעה הפרות, אבל שתקו לה על כך", אמר.

בשעות הצהריים התחילה במצרים הפגנת ענק בתביעה לסגור את שגרירות ישראל. המפגינים זועמים על הרג שלושת החיילים המצרים במהלך חילופי האש לאחר הפיגוע בדרום, שבוצע על-ידי חולייה שהסתננה לנגב מסיני.

שר הבטחון, אהוד ברק, אמר בראיון שפורסם היום בשבועון הבריטי האקונומיסט כי ישראל תתיר למצרים להכניס אלפי חיילים, מסוקים ונגמ"שים מצרים לחצי האי סיני, בניגוד לתנאי הסכם השלום. "לפעמים חייבים להכפיף את השיקולים האסטרטגיים לצרכים הבטחוניים", הסביר ברק. הוא העריך כי בעתיד ממשלות מצרים לא יסכימו לצמצם בחזרה את הנוכחות הצבאית.

אמש הכריז ראש המטה לביטחון לאומי, האלוף במילואים יעקב עמידרור, כי ישראל מוכנה לקיים תחקיר משותף עם המצרים על פיגוע ותקריות האש שלאחריו שאירעו סמוך לאילת. הפרטים ומנגנון עריכת התחקיר יקבעו בקרוב על ידי צבאות שני הצדדים.