לגארד: ההחלמה של הכלכלה העולמית נמצאת ב"שלב מסוכן"

את הדברים אמרה לגארד בכנס בג'קסון הול ■ "הסיכון העיקרי הוא שהכלכלה הגלובלית לא תשתקם כצפוי, לכן אנחנו חייבים לפעול בהקדם"

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד, אמרה אתמול (שבת) בנאומה בג'קסון הול כי על גוש האירו וארה"ב לנקוט בצעדים משמעותיים במטרה לשקם את הכלכלות במדינות ולהוציא את הכלכלה העולמית מ"השלב המסוכן".

"הסיכון העיקרי הוא שהכלכלה הגלובלית לא תשתקם כצפוי, לכן אנחנו חייבים לפעול בהקדם", אמרה לגארד. "אירופה חייבת להתגייס ולסייע לסקטור הבנקים. יש אף לשקול שימוש בקרן לשמירת יציבות באירופה שתזרים כסף לבנקים. הבנקים חייבים להיות חזקים מספיק כדי לעמוד בצמיחה חלשה, זה מרכיב מרכזי שעוד כלכלות לא 'יידבקו'".

לגארד הוסיפה כי משבר החוב חשף ליקויים חמורים בתפקוד גוש האירו שיש לטפל בהם. "אירופה חייבת להחזיר את האמון, והוא צריך להיות בנוי על יסודות חזקים", אמרה לגארד.

בנושא ארה"ב אמרה לגארד כי ממשל אובמה והקונגרס חייבים לשקול מימון של תוכנית שתעזור לבעלי נדל"ן. "התוכנית יכולה לכלול התערבות משמעותית יותר של הממשל תוך ניול שיעור הריבית הנמוך", אמרה לגארד.

"כמו כן, הקונגרס חייב למצוא דרך להוריד את שיעור האבטלה בטווח הארוך, בדיוק כמו קיצוצים נוספים בתקציב", הוסיפה לגארד.

באותו כנס נאם גם יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, ביום ו'. בנאומו, אמר ברננקי כי אין בכוונתו להכריז על תוכנית הרחבה כמותית נוספת או תכנית תמריצים מסוג כלשהו לפני הפגישה הבאה של הנהלת הפדרל ריזרב. עם זאת, הדגיש ברננקי כי "ל'פד' יש מגוון רחב של כלים אותם הוא יכול להפעיל במידת הצורך. אנחנו דנו באפשרויות השונות בישיבה שהייתה באוגוסט ונמשיך לדון בהן גם בישיבה הבאה בספטמבר".