שגרה בתעשיית הקרנות: 900 מיליון ש' נפדו בשבוע החולף

היקף הפדיונות בתעשיית הקרנות מתחילת אוגוסט: 6.6 מיליארד ש' ■ בראש הפודות: קרנות אג"ח חברות וכללי (600 מ' ש') וקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד (200 מ' ש')

שגרת הפדיונות בתעשיית הקרנות נמשכה גם בשבוע החולף, כך עולה מסקירת תעשיית הקרנות השבועית של בית ההשקעות מיטב. הקרנות המסורתיות ספגו בשבוע החולף פדיונות בהיקף של 900 מיליון שקל, אשר מסתכם לפדיונות בהיקף 6.6 מיליארד שקל מתחילת חודש אוגוסט - פידיון חודשי גבוה יותר מזה שספגו בחודש יוני האחרון (אז ספגו הקרנות פדיונות בהיקף 6.1 מיליארד שקל).

יחד עם זאת, מציינים במיטב כי הפדיונות בשבועיים האחרונים של החודש הסתכמו ב-1.8 מיליארד שקל בלבד, בעוד בשבועיים הראשונים של החודש נרשמו פדיונות כבדים של כ-4.8 מיליארד שקל, כך שבראייה כללית ניתן לומר שקצב הפדיונות נרגע, אולם נמשך.

קרנות הנאמנות המנייתיות שמרו בשבוע החולף על קצב פדיונות קלים שהסתכם ב-50 מיליון שקל. מתחילת החודש פדו המשקיעים מקרנות אלו 640 מיליון שקל. קרנות אג"ח חברות וכללי סיימו את שהבוע החולף, בדומה לשבוע שקדם לו, עם פדיונות של קצת יותר מ-600 מיליון שקל. מתחילת החודש רשמו קרנות אלו פדיונות גבוהים למדי של כ-4.4 מיליארד שקל, שהם כשני שליש מהפדיונות בתעשיית הקרנות המסורתיות.

קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד רשמו פדיון שבועי של כ-200 מיליון שקל, המבטא ירידה קלה נוספת בקצב הפדיונות מהן. הקרנות השקליות נהנו מגיוס קל של 40 מיליון שקל, עם המשך הגיוסים לקרנות המתמחות במק"מ.

הקרנות הכספיות רשמו ירידה בקצב הגיוסים אליהן - מזה השבוע השני ברציפות. בסיכום שבועי הן גייסו כ-650 מיליון שקל - הגיוס השבועי הנמוך ביותר בחודש האחרון. מתחילת החודש מסתכמים הגיוסים בקרנות הכספיות בכ-3.8 מיליארד שקל.

מראשית החודש ירדו נכסי קרנות הנאמנות בכ-5.6 מיליארד שקל, המיוחסים לגיוסים נטו של 4.4 מילארד שקל בקרנות הכספיות, מול פדיונות נטו של 6.6 מיליארד שקל בקרנות, וירידה של 3.4 מיליארד שקל בנכסי קרנות הנאמנות. תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-25 לאוגוסט 2011, 151 מיליארד שקל.