תחקיר מ-2009: קרן CIM הייתה מעורבת בפרשת שחיתות

העיתון "לוס אנג'לס טיימס" פרסם בעבר תחקיר שבו נטען כי ‏CIM‏, המתעניינת בדלק נדל"ן, העבירה לראש עיריית לוס אנג'לס 16 מיליון דולר על מנת לקדם פרויקטי נדל"ן שלה

קרן CIM, המתעניינת ברכישת השליטה בדלק נדל"ן מידיו של יצחק תשובה, "כיכבה" בעבר בכותרות באופן לא-מחמיא במיוחד, בעת תחקיר שערך העיתון "לוס אנג'לס טיימס" שחשף פרשת שחיתות בקליפורניה. בתחקיר נטען כי CIM שיחדה את ראש עיריית לוס אנג'לס כדי לקדם פרויקטי נדל"ן שלה.

CIM נוסדה בשנת 1994 ע"י אבי שמש ושאול קובה, צמד חברי ילדות מהרצליה, שהפכו ליזמי נדל"ן בלוס אנג'לס ביחד עם ריצ'רד רסלר. בתחילת הדרך פעלו בתחום של פיתוח ושיקום אורבאני - רכשו שטחים ונכסים באזורים מרכזיים, אך בעייתיים בקליפורניה ובהמשך גם במדינות נוספות בארה"ב.

גולת הכותרת של פעילותם הייתה שיקום רובע התיירות המוזנח בשדרות הוליווד שהפך לאזור תוסס וכיום הם חולשים על כמה מהנכסים הידועים בעולם כולל התיאטרון הסיני שם נערך טקס האוסקר.‏

בשנת 2009 פורסמה כתבת תחקיר בעיתון "לוס אנג'לס טיימס" שבה נטען כי קרן ‏CIM‏ העבירה לראש עיריית לוס אנג'לס 16 מיליון דולר על מנת שידאג להסדיר עבורה השקעה של קרן הפנסיה של מדינת קליפורניה, קאלפרס, וקרן הביטוח של מורי קליפורניה, בפרויקטי הנדל"ן שלהם.

אליוט ברוידי, לשעבר יו"ר קרן מרקסטון, הצביע מתוקף תפקידו כחבר מועצת קרן הפנסיה של השוטרים והכבאים בשנת 2007 בעד השקעה של 30 מיליון דולר ב-‏CIM‏. באותו זמן, ‏CIM‏ השקיעה 500 אלף דולר במרקסטון קפיטל פרטנרס, קרן בניהולו של ברוידי. ‏CIM‏ ציינה כי לא היו אלה כספי פנסיה שהושקעו במרקסטון. ‏בסופו של דבר CIM הגיעה להסדר עם קאלפרס ולא הואשמה בפלילים.