תג המחיר של "איירין": 2.6 מיליארד דולר לחברות הביטוח

בדיקה ראשונית העריכה סכום הגבוה ב-81% ■ סך הנזקים, גם לנכסים לא מבוטחים - 7 מיליארד דולר ■ "זה לא הולך להיות הקש שישבור את הגב של חברות הביטוח"

אנחת רווחה מצד חברות הביטוח האמריקניות: הנזקים מסופה "איירין" צפויים לעמוד על 2.6 מיליארד דולר, כך עולה מבדיקה שערכה קבוצת Kinetic Analysis, הבודקת את מידת הנזק מאסונות טבע. סכום זה נמוך ב-81% מבדיקה שערכה בשבוע שעבר חברת Silver Sprin, כשעוד העריכו כי הסופה עלולה לפגוע באופן ישיר בעיר ניו-יורק.

סך הנזקים לכלכלה האמריקנית, כולל הנכסים שאינם מבוטחים, צפויים לעמוד על 7 מיליארד דולר. "חברות הביטוח ככל הנראה יצאו בזול", אמר צ'רלס ווטסון, בכיר בחברת Kinetic, לסוכנות הידיעות "בלומברג". "זה לא הולך להיות הקש שישבור את הגב של חברות הביטוח".

הערכות כי הנזקים מ"איירין" ירדו באופן משמעותי לאחר שהסופה נחלשה עם הגעתה ליבשה. חברות הביטוח עומדות בפני הפסדים של 200 מיליון דולר עד 400 מיליון דולר בקרוליינה הצפונית וקרוליינה הדרומית. "הערכות הראשוניות אמרו כי הסופה הולכת להיות הרבה יותר קשה", אמר תום לרסן, סגן נשיא בחברת Eqecast. "לפעמים הסופות נראות גדולות אך הן לא".

כזכור, "איירין" הגיעה לניו-יורק אתמול (א') בשעות הערב (שעון ניו-יורק). הנהרות המקיפים את מנהטן עלו על גדותיהם ואצל 4 מיליון אזרחים ברחבי ארה"ב נותק החשמל. סך הכל, הסופה גבתה 18 קורבנות.