ארה"ב: הצריכה הפרטית עלתה ב-0.8% ביולי - מעל לצפי

(עדכון) - נתוני ההכנסה הפרטית עלו ב-0.3%, בהתאם לצפי בשוק ■ נתוני הצריכה הפרטית עלו ב-0.8% - הגידול הגבוה ביותר מזה שנתיים - ומעל לצפי לעלייה של 0.5%

בצל החששות מגלישה למיתון נוסף בארה"ב ולאור ההרגעה של יו"ר הפד בן ברננקי ביום שישי, נתונים שמפורסמים היום (ב') בארה"ב מראים כי הכלכלה האמריקנית לא ממהרת להיכנס לתרדמת חורף.

בראש הנתונים, הצריכה הפרטית עלתה ב-0.8% בחודש יולי - מעל הציפיות המוקדמות בשוק שעמדו על 0.5%. הצריכה הפרטית מהווה כ-70% מסך צמיחת התמ"ג בארה"ב, כך שמדובר באחד הנתונים החשובים ביותר לצד נתוני התעסוקה החודשיים.

יתרה מזאת, נתוני ההכנסה הפרטית שפורסמו היום מצביעים על עלייה של 0.3% ביולי, גם כן מעל התחזיות המוקדמות שעמדו על 0.2%. עם זאת, רמת החיסכון נפלה ל-5% ביולי, לעומת חיסכון של 5.5% בחודש הקודם.

"יהיה מדובר ברבעון 'נינוח' יותר מבחינת האינפלציה ולכן הנתונים ברבעון הקרוב צפויים להיות חזקים יותר מבחינת הצרכנים", אמר דין מאקי (Dean Maki), אנליסט בברקליס קפיטל. "יש פוטנציאל להמשך גידול ההכנסה הפרטית, כאשר גם ההוצאה הפרטית צפוייה להישאר גבוהה במחצית השנייה של שנת 2011".

ב-17:00 (שעון ישראל) פורסם נתון מכירות הבתים הקיימים לחודש יולי, שעלה ב-1.3%, וזאת בהשוואה לעלייה של 14.4% בחודש המקביל אשתקד.