"הפסדי הרבעון הם כלבלב שעשוע לעומת הרבעון הבא"

כך מעריך מנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח, מוטי רוזן, שרווחיה במחצית ירדו ב-52% ■ ברבעון השני נרשם רווח מינורי של כ-4 מ' ש', לעומת הפסד של כ-23 מ' ש' ברבעון המקביל

קבוצת הביטוח והפיננסים מנורה מבטחים מציגה דוחות בינוניים לסיכום הרבעון השני והמחצית הראשונה של 2011, עם רווח נקי של כ-56 מיליון שקל, ירידה של כ-52% ביחס למחצית המקבילה אשתקד. ברבעון השני נרשם רווח מינורי של כ-4 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-23 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ואולם, התוצאות ה"אמיתיות" של החברה מצויות בשורת הרווח הכולל, שמשקלל הפסדים או רווחים שנזקפו לקרנות הון יחד עם הרווח הנקי. במחצית הראשונה מנורה רשמה הפסד כולל של כ-11 מיליון שקל, לעומת רווח של 131 מיליון שקל במחצית המקבילה, וברבעון נרשם הפסד כולל של כ-44 מיליון שקל, בדומה לאשתקד.

לא רק זאת, אלא שהתנודות והירידות שחלו בשוקי ההון ביולי ואוגוסט מאותתות למנורה, וליתר חברות הביטוח, על הפסדים גדולים יותר שצפויים להירשם ברבעון השלישי. וכפי שבחר להתבטא מוטי רוזן, מנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח: "שוק ההון היווה שחקן מפתח ברבעון השני, אבל זה כאילו כלבלב שעשוע לעומת התוצאות שכנראה יהיו לכל הענף ברבעון השלישי".

במנורה מציינים שאומדן ההשפעה על ההון, בגין ירידת הערך בתיקי הנוסטרו הסחירים מסוף יוני ועד לימים האחרונים (נטו), מדבר על כ-53 מיליון שקל. בנוסף, ה"בור" של החברה בדמי הניהול המשתנים בפוליסות המשתתפות ברווחים העמיק מאז סוף הרבעון מ-53 מיליון ל-59 מיליון בסוף יולי ולכ-120 מיליון שקל בימים אלה.

שחיקה ברווחיות בית ההשקעות

הדוחות הושפעו לרעה משוקי ההון ומעליית המדד, לצד גידול בהוצאות ההנהלה והכלליות (של כ-21%) ועלייה של כ-109% בהוצאות המימון, שהסתכמו במחצית בכ-84 מיליון שקל.

סך פרמיות הביטוח וההפקדות לפנסיה ולגמל במחצית (בנטרול השפעות חד-פעמיות) עמד על כ-5.14 מיליארד שקל, גידול של כ-13%. מגזר החיסכון לטווח ארוך הניב למנורה מתחילת השנה רווח של כ-33 מיליון שקל, שרובו נבע מתחום הפנסיה. בתקופה המקבילה דובר על רווח כולל של כ-73.5 מיליון שקל.

מגזר הביטוח הכללי הסב הפסד של כ-3.5 מיליון שקל מתחילת השנה, בעוד שתחום הבריאות הניב רווח כולל של כ-18 מיליון שקל. זאת, לעומת רווח של 135.6 מיליון שקל והפסד של 2.6 מיליון שקל שרשמו התחומים בתקופה המקבילה, בהתאמה. בשירותים הפיננסיים נרשמה ירידה של כ-18% ברווחיות לסך של כ-4.8 מיליון שקל.

מנורה
 מנורה