ארה"ב: מדד אמון הצרכנים נפל ל-44.5 נק' - שפל מאז 2009

בשוק ציפו כי המדד יעמוד על 52.2 נקודות ■ שוק הנדל"ן בארה"ב: מדד קייס שילר עלה 1.1% ביוני, בשיעור שנתי הראה המדד על ירידה של 4.5% במחירי הבתים

המדדים בוול סטריט נופלים לאחר פרסום מדד אמון הצרכנים שצנח מעבר לצפי ל-44.5 נקודות בחודש אוגוסט, השיעור הנמוך ביותר מאז אפריל 2009. זאת, בעוד בשוק ציפו לירידה ל-52.2 נקודות לעמות רמה של 59.5 נקודות ביולי.

המדד רשם ירידה בכל התחום העיקריים: העסקים, התעסוקה וההכנסה הפרטית. "גורם העיקרי שתרם לנפילה הוא הדיונים על תקרת החוב שהתנהלו באותה תקופה", אמר ליין פרנקו, יו"ר הוועדה של המדד.

עוד בזירת המאקרו, לפני פתיחת המסחר נהנה שוק הדיור בארה"ב מחדשות טובות: מדד קייס שילר, המהווה אינדיקטור למחירי הבתים ב-20 מחוזות מרכזיים בארה"ב, הציג עלייה של 1.1% ביוני, בהשוואה לחודש מאי. זאת, כאשר 19 מ-20 המחוזות הכלולים במדד הציגו עלייה במחירי הדיור, בחודש החולף. כמו כן, בהשוואה לנתוני המדד ברבעון הראשון, מחירי הדיור עלו ב-3.6%.

יש לציין כי בשיעור שנתי, הראה המדד ביוני על ירידה של 4.5% במחירי הבתים, לעומת צפי בשוק כי יצביע על ירידה של 4.7% במחירי הדיור, בשיעור השנתי. כמו כן, עודכן הנתון השנתי עליו הצביע המדד לחודש מאי, שהצביע על ירידה של 4.6% בשיעור שנתי.

"מדובר בנתונים חשובים במיוחד - עקב העובדה שהכלכלה האמריקנית נשענת בעיקר על הפעילות הצרכנית - אשר צפוייה גם היא לספוג האטה, יחד עם שאר נתוני המאקרו בתקופה הקרובה", מעריך סיימון דנהאן (Simon Denham), יו"ר בית ההשקעות קפיטל ספרידס. "כאשר שוק המניות צונח כפי שקרה בתקופה האחרונה, יש מעט מקום לומר שהמשקיעים מאמינים בכלכלה".

כמו כן, בשעה 21:00 (שעון ישראל) יפורסמו פרוטוקולי הריבית של ועידת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב (FOMC), אשר עתידים לספק הצצה לדיונים במסגרתם החליט הבנק המרכזי לשמור את הריבית ברמה אפסית - כפי שהכריז ברננקי - למשך לפחות שנתיים.